۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۰۱۴۳۲

نارضایتی اتحادیه عرب از رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ وزرای امور خارجه اتحادیه عرب، از عدم قید موفقیت در مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، دولت نتانیاهو را مسؤول شناختند.
اتحاديه عرب

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی ترکیه تی آر تی در گزاشی گفت: وزرای امور خارجه اتحادیه عرب، از عدم قید موفقیت در مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل، دولت نتانیاهو را مسؤول شناخته و از ایالات متحده آمریکا خواستار پیشگامی در آغاز مجدد مذاکرات صلح شدند.

 

در بیانیه پایانی نشست وزاری امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر آمده «اسرائیل به مذاکرات صلح وابسته نمانده و آزادی چهارمین گروه از زندانیان فلسطینی در چارچوب مذاکرات صلح و نیز تشکیل دولت مستقل فلسطین با اساس قرار دادن مرزهای سال 1967 را رد کرده است».

 

در این بیانیه، از واشنگتن خواسته شده تا برای شروع مجدد مذاکرات صلح بین طرفین پیشگامی کند.

 

در قسمتی از بیانیه با اعلام مخالفت کامل با نشان دادن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور یهودی، اقدامات یک طرفه رژیم غاصب در جهت تغییر بافت دموگرافیک و موقعیت جغرافیایی فلسطین رد و از کشورهای عربی دعوت شده تا کمک های مالی خود به فلسطین را افزایش دهند.

 

مذاکرات صلح رژیم اشغالگر قدس و فلسطین، بعد از یک وقفه حدود سه ساله با دیپلماسی آمریکا در ماه جولای سال گذشته مجددا آغاز شده است.

 

در این مذاکرات که قرار بود تصمیم های گرفته شده به مدت 9 ماه محرمانه باشد، موضوعات اساسی از قبیل مسأله مرزها، موقعیت بیت المقدس، فعالیت های رژیم اشغالگر قدس در جهت ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن و همچنین وضعیت آوارگان فلسطینی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

به گفته کارشناسان، تاکنون میانجیگری آمریکا برای ایجاد صلح میان فسلطینان و رژیم اشغالگر قدس بی فایده بوده است، چرا که رژیم صهیونیستی در این مذاکرات تنها به دنبال منافع خود بوده و فلسطینان نسبت به این موضوع آشنا گله مند می باشند./993/1409/ح

ارسال نظرات