۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۵۰۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

فرهنگ دینی خنثی کننده جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ دینی پاک و زلال است و دشمنان اسلام غافل از این هستند که هر اندازه برنامه ریزی کنند فقط یک برنامه دینی نقشه هایشان را خنثی می کند.
فرهنگ دینی خنثی کننده جنگ نرم دشمنان است

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به سالروز شهادت شهیدآوینی و صیاد شیرازی و روز هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فرهنگ دینی ما پاک و زلال است و دشمنان اسلام هر اندازه برنامه ریزی کنند یک برنامه دینی ما فعالیت های دشمنان را خنثی می کند.

 

 

وی با بیان این که با استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل فرهنگی به سوی توسعه پایدار و رفع موانع پیش می رویم، تاکید کرد: ظرفیت فرهنگی را در روحیه و فرهنگ دینداری مردم در فضای معنوی و در فعالیت های ایثارگرانه و تقدیم صدها شهید و هزاران ایثارگر می توان دید.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که برای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ‌، باعزم ملی و روحیه جهادی امسال که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده است باید برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم، افزود: دنیا برای ادامه دادن به حیات خود باید به دنبال اقتدار باشد و ایران اسلامی در این خصوص صاحب امنیت پایدار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت و اقتدار خود را مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری و جانفشانی های شهدا و‌ ایثارگران است.

 

وی علت حضور با اقتدار ملت ایران در عرصه های مختلف علمی‌، نظامی‌، هسته ای را برکت خون مطهر شهدا و مقاومت و پایمردی ملت در برابر توطئه های دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: علم، فرهنگ و اقتصاد سه بخش مهم توسعه یک جامعه است که رهبر معظم انقلاب با درک عمیق امسال دو محور مهم را در شعار سال گنجانده اند.

 

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: خرید کالای خارجی حرام نیست ولی بهتر است اولولیت خود را برای خرید کالاهای داخلی قرار دهیم تا از ابزار های فرهنگی جهت رسیدن به آن استفاده نکنیم چرا که این عمل پیشرفت کشور را مرهون می سازد.

 

بهره گیری از قدرت مدیریتی جوانان بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت های دینی و جوانان در تمام عرصه های کشور، گفت: بهترین و بیشترین قدرت ما برای تحقق در امر اقتصاد مقاومتی، جوانان به لحاظ داشتن قدرت مدیریتی بالا هستند.

 

حجت الاسلام کریمی به مقاومت و ایستادگی در برابر رخنه های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: رصد حوزه فرهنگی و تذکر دادن به مسؤولین اجرایی از وظایف مهم روحانیون، هنرمندان و اصحاب رسانه در جهت جلوگیری از ایجاد تنش در این حوزه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به این که اگر تمامی مردم و مسؤولان کشوری در جهت تحقق فرهنگ و مدیریت اقتصادی کمک نکنند هرگز تلاش ها به نتیجه نخواهد رسید، افزود: با الگو قرار دادن شهدا که در میدان نبرد جبهه ها را مدیریت کردند، فرهنگ و اقتصاد کشور را با عزم ملی مدیریت کنیم و دغدغه پیگیری آن جهت نیل به اهداف کشوری را داشته باشیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری، جدیت و عزم و همت در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به طور خاص تحقق شعار امسال در بحث اقتصاد و فرهنگ عملکرد موفقی داشته باشیم./936/ت303/ب

ارسال نظرات