۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

تلاش آمریکا بر جاسوسی از مردم کوبا

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کاخ سفید اعتراف کرده که برنامه شبکه اجتماعی کوبا با کمک مالی کنگره آمریکا به کار خود ادامه می دهد.
تلاش اوباما براي سرپوش گذاردن بر برنامه جاسوسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، آسوشیتدپرس در گزارشی، گفت: شبکه اجتماعی به نام «زون زونئو» که کارکردی شبیه توییتر دارد به مدت دو سال از سوی کاربرهای کوبا مورد استفاده قرار گرفته است.

 

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعتراف کرده که این برنامه بخشی از کمک مالی کنگره آمریکا برای حمایت از دسترسی آزاد کوبایی‌ها به اطلاعات است.

 

وی ادامه داد: این گونه هزینه‌ها عمومی بوده و جنبه محرمانه ندارد، تخصیص بودجه در کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

این در حالی است که برخی از رسانه ها اعلام کردند «سناتور پاتریک لیهای، رییس کمیسیون امور قضایی سنا با ابراز بی‌اطلاعی از اختصاص بودجه ای برای شبکه اجتماعی «زون زونئو» به شدت از آن انتقاد کرد و خواستار توضیح مقامات تصمیم گیرنده شد».

 

یکی از ساکنان هاوانا، پایتخت کوبا در واکنش به این خبر، بیان داشت: بر هیچ فردی در جهان پوشیده نیست که آمریکایی ها دائما تلاش می‌کنند تا به کشور و دولت ما صدمه بزنند، چنین خبرهایی دیگر برای من تعجب آور نیست.

 

گفته می شود، این شبکه نخست با ارائه اخبار ورزشی و هواشناسی اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده و سپس به انتشار اخبار سیاسی می‌پرداخته است.

 

شایان ذکر است، سرویس های جاسوسی آمریکا پیشتر نیز نسبت به جاسوسی از اطلاعات کاربران کشورهای مختلف اقدامات گسترده ای انجام داده اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات