۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۱۶۲۴

مراسم گرامی داشت طلبه شهید ناهی از منکر در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامی داشت مقام طلبه شهید ناهی از منکر، شهید علی خلیلی از سوی حوزه علمیه زنجان برگزار می شود.
روحاني شهيد علي خليلي

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان از برگزاری مراسم گرامی داشت مقام طلبه شهید ناهی از منکر خبر داد و گفت: بی شک گرامی داشت مقام شامخ شهدا بر هر انسانی واجب است و همانطور که مقام معظم رهبری هم بارها اعلام کرده اند زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما از آنجایی که شهید علی خلیلی افزون بر دارا بودن مقام شهادت، مقام بزرگ دیگری به نام ناهی از منکر بودن که متأسفانه یکی از واجبات فراموش شده و رنگ باخته در کشور اسلامی ما است، را دارد، بر خود وظیفه دانستیم تا مراسم گرامی داشتی را برای این شهید بزرگوار با حضور طلاب و اساتید برگزار کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه با بیان این که متأسفانه ناهیان منکر از هیچ حمایت قانونی یا قضائی برخوردار نیستند اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما آمران به معروف و ناهیان از منکر از هیچ حمایت قانونی و قضائی برخوردار نیستند و همیشه بعد از انجام عمل همانطور که شهید علی خلیلی هم گفت تنها می مانند؛ البته نهی از منکر به فرموده فقه اسلامی دارای هفت مرحله است که درگیری فیزیکی با عاملان منکرات در مراحل پایانی است.

 

وی در ادامه شهادت شهید علی خلیلی را موجب جان گرفتن دوباره نهی از منکر در کشور دانست و تصریح کرد: خوشبختانه بعد از شهادت شهید علی خلیلی که جای بسی تأسف دارد بسیاری از خواب غفلت چندین ساله بیدار و هوشیار شدند و خوشبختانه با حرکت های فراگیر در کشور و برگزاری مراسمات مختلف برای این طلبه شهید سرافراز، این واجب فراموش شده جانی دوباره یافته است.

 

حجت الاسلام اسلامی در ادامه با با بیان این که طلاب در دفاع از مقدسات اسلامی تا پای جان حاضر هستند اظهار داشت: طلابی مانند شهید علی خلیلی ثابت کردند درست است که طلاب تئوری دین را می خوانند اما در مرحله عمل هم تا پای جان برای دفاع از مقدسات حاضر هستند و بارها جانفشانی خود را در این راه به اثبات رسانده اند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این روحیه طلاب در دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده بود و طلابی از نسل لمعه و مکاسب وقتی پای دفاع از مقدسات به میان آمد درس و بحث را به جبهه ها کشاندند و همراه خواندن درس در مرحله عمل هم حرف خود را اثبات کردند و این از تعداد آمار بالای شهدای روحانی حاضر در جبهه های نبرد حق علیه باطل پیدا است.

 

گفتنی است؛ این مراسم فردا در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان و با حضور نماینده ولی فقیه در زنجان ساعت 11 صبح برگزار خواهد شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات