۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۱۶۴۳
همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین؛

همایش تکریم مقام مادران و همسران شهید در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهید همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
 مرکز فقهي ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهید همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش که با حضور مادران، همسران و خانواده‌های شهدای استان قم برگزار شد، آیت الله توکل و هاشمی منفرد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله توکل در این همایش، نماز را یکی از مهم ترین امانت‌های الهی برشمرد و ابراز کرد: همه واجبات الهی امانتی از سوی خدا در دست ما است؛ حجاب یکی از این امانت‌ها است که اگر در برابر آن امین بودیم و خیانت نکردیم برکات بر ما نازل می‌شود.

آیت الله توکل امامت را از دیگر امانت‌ها الهی دانست و گفت: وقتی امامت امانت شد، رهبری و خون شهدا نیز امانت می‌شوند و اگر رفتار ما در زندگی در مسیر اهداف آنها بود امانت دار و امین می‌شویم.

وی همچنین خطاب به مادران و همسران شهدا بیان کرد: به مادر، همسر و خواهر شهید بودن خود ببالید و افتخار کنید و بدانید که هرچه مقام شما بالاتر باشد حفظ و نگهداری آن نیز مشکل تر است و نباید کارهایی انجام دهید که عزت شهدا زیر سؤال برود.

هاشمی منفرد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این همایش طی سخنانی، با اشاره به رشادت‌های مادران و همسران شهدا، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا مصداق بارز این جمله امام حسین(ع) در کربلا هستند که فرمودند؛ «هیهات منا الذله».

هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله حجاب و عفاف، گفت: جای تأسف دارد که وضعیت حجاب و عفاف در شهر مقدس قم مناسب نیست و امیدواریم مسؤولان صدای مادران و همسران شهدا در این باره را شنیده و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به دیدار کارکنان بنیاد شهید و ایثارگران استان قم با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، گفت: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اهمیت مسأله حجاب عفاف فرمودند؛ باید به گونه‌ای اقدام کرد که حجاب در شهر قم پسندیده عش آل محمد(ص) باشد.

پخش کلیپی از رشادت‌ها و توصیه‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس و مداحی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر بخش‌های این همایش بود.

گفتین است، همایش تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.

در پایان این همایش از تعدادی از مادران و همسران نمونه شهدا با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد./927/پ203/ب

ارسال نظرات