۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۰۱۶۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج مکارم اخلاق ویژگی منحصر به فرد حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مباحث اخلاقی در کنار موضوعات علمی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اخلاق باید در کنار علم آموزی در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با بیان این که ظرفیت های امروز مدارس علمیه بهترین فرصت برای علم آموزی است، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق مناسب مدارس علمیه برادران و خواهران هستیم که باید در جهت فراگیری علوم حوزوی به خوبی استفاده شود.

 

وی با بیان این که همه توان طلاب باید در جهت علم آموزی و تهذیب نفس استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرصتی که امروز در حوزه‌های علمیه برای طلاب به وجود آمده است در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشته است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مباحث اخلاقی در کنار موضوعات علمی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اخلاق باید در کنار علم آموزی در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که توجه به مکارم اخلاقی ویژگی و شاخصه اصلی حوزه های علمیه در تاریخ بوده است، افزود: علم بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب و روحانیان در تاریخ همواره بهترین الگو برای جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از الگوهای علمی و اخلاقی جامعه امروز در حوزه های علمیه پرورش یافته اند.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه امروز نیازمند الگو و راهنما برای ادامه مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای نسل جوان است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز شاهد هستیم بخشی از جامعه به الگوهای غربی روی آورده اند، ادامه داد: تعالی و سعادت حقیقی در گرو بهره گیری از اندیشه های ارزشمن علما و فقهای دینی است.

 

وی با بیان این که غرب با ارائه الگوهایی غیر دینی و فرهنگی تنها به دنبال انحطاط فکری نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: مبانی بی ریشه و هویت غرب تنها هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما را هدف قرار داده است.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نگاه غرب به زن یک نگاه غلط است، اظهار داشت: آنها تنها شعار دفاع از حقوق زن را سر می دهند، اما در عمل تنها زن را برای رسیدن به مقاصد شوم خود می خواهند.

 

وی با اشاره به این که امروز خانواده‌ها در غرب از هم پاشیده شده‌ است، گفت: دیگر خانواده‌ای برای غرب باقی نمانده و به دلیل عملکرد بد آنها کانون خانواده هیچ ارزشی برای افراد ندارد. امروز مظالمی که در دنیای غرب به زنان وارد می شود، از ظلم های عصر جاهلیت بیشتر است و تنها دینی که به خوبی به دفاع از حقوق زنان پرداخته، دین اسلام است و ما باید این مسأله را گسترش دهیم.

 

وی اظهار داشت: امروز در غرب خانواده معنایی ندارد، در صورتی که اساس هر جامعه ای خانواده است و اسلام نیز در زمینه خانواده و مسائل مربوط به آن اهمیت زیادی قائل شده است.

 

امام جمعه گرگان گفت: متأسفانه در جامعه ما زنان به این مسائل توجه ای ندارند و به دنیای غرب و زندگی آنان نگاه می کنند، در صورتی که باید بدانند، حجاب در جامعه اسلامی برای زنان محدودیت نیست، بلکه مصنونیت است و حجاب می تواند یک زن را از بسیاری مسائل حفظ کند و چه بسا امروز زنان محجبه ای در جامعه در مدارج بالایی قرار دارند./950/پ202/س

ارسال نظرات