۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۰۱۶۷۴
استاد حوزه علمیه آمل:

شهدا مسیر اقتدار و عظمت ایران را با خون های پاک خود هموار کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که شهدا مسیر اقتدار و عظمت ایران اسلامی را با خون های پاک خود هموار کردند، گفت: امروز تجلیل از مادران و همسران شهدا، تکریم از مقام شهیدان است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در آمل با اشاره به این که زندگی همسران و مادران شهدا الگوی خوبی برای زنان امروز جامعه است، افزود: در سال جدید که سال حماسه اقتصادی، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، زنان امروز بیش از هر چیزی به چنین الگوهایی نیازمندند.

 

وی حمایت و تکریم از خانواده های شهدا را وظیفه و تکلیف همه سازمان ها و نهادهای دولتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: نباید تنها به نام‌گذاری یک روز به نام «روز تکریم مادران و همسران شهدا» بسنده کنیم و حواسمان باشد این افراد همیشه به حمایت و پشتیبانی نیازمندند.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: مادران و همسران شهدا با از خود گذشتگی و تقدیم بهترین عزیزانشان بالاترین نقش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

 

وی با بیان این که زنان نقش مهمی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند، افزود: زنان با ایفای نقش خود به عنوان مادر و همسر با حمایت از فرزندان و همسران خود روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: مادری که فرزندش را از دست داده و یا زنی که همسرش شهید شده تا آخر عمر با داغ از دست دادن عزیزش دست و پنجه نرم می‌کند؛ به همین دلیل باید با فراهم کردن شرایطی متعادل به این عزیزان در همه مراحل زندگیشان کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: آگاهى از ارزش هاى ملى و دینی تجلى یافته در سیره عملی شهدا و حفظ و تقویت این ارزش ها یک وظیفه دینی و اخلاقی و اجتماعی است و نقش زنان در توسعه این ارزش ها، اساسی است.

 
حجت الاسلام تقی زاده بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت به معنای مجموعه اندوخته ها و آموخته های اعتقادی ایثارگری و  فداکاری و از خود گذشتگی برای حمایت از شیوه زندگی مبتنی بر سیره عملی پیامبر گونه و علی گونه است در این فرهنگ، نقش زنان نیز، آشکار و مبرهن است.

 

وی افزود: در عصر حاضر که ایران تجربه دیگری از سختی های پس از جنگ را در عرصه اقتصادی تجربه می کند  و در بحران اقتصادی و تورم بسر می برد، از منظر مقام معظم رهبری نه تنها رسیدگی به بعد اقتصادی جامعه از تکالیف مهم مسؤولان است بلکه توجه به اقتصاد مقاومتی تکلیف هر زن و مرد ایرانی است.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی که همه ابعاد وجودی انسان را نشانه می رود، بر هر زن و مرد ایرانی واجب است تا حد توان در آن تلاش کند تا ایران را از چرخه باطل فقر و بیکاری نجات دهد.

 

وی ادامه داد: زنان در عرصه های جنگ و حماسه با حضور خود در جبهه ها و پشت جبهه ها، هم تراز با مردان، فرجام پیروزی را برای کشور به ارمغان آوردند و امروز نیز همتراز با مردان در سطوح فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می توانند مفاهیم ایثار و شهادت را در جهت ارتقا و پیشرفت نظام اسلامی ایران جاودانه سازند و عوامل موفقیت این جاودانگی، توجه و کاربست ارزش های مورد نظر شهدا و اطاعت از ولایت و رهبری است.

 

وی با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه ما سنگین تر از جبهه و جنگ است و دشمن موشک های بالستیک را بهانه قراردادند چراکه آنها عزت و سربلندی ایران عزیز را نمی خواهند و متأسفانه در داخل کشور عوامل آنها همان مسائلی را که آنها می گویند تکرارمی کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات