۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۷۴۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اقتصاد کارآمد معیار اصلی تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اقتصاد دغدغه رهبر انقلاب در ادامه تحقق اهداف انقلاب اسلامی است و ما باید با عزم ملی اقتصاد کشور را تقویت کنیم.
امام جمعه اروميه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح کرده اند چراکه ایشان پیشرفت جامعه را در گرو سه مسئله فرهنگ، اقتصاد و علم می دانند.

 
 وی افزود: اگر چنان چه در جامعه ای علم وجود نداشته باشد و اقتصاد مردم در حد معیشت نباشد جامعه اقتدار نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به مسأله شرعی و غیر شرعی بودن اقتصاد اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ اولویت ما باشد فرد به شرعی بودن منبع کسب درآمد خود بیشتر اهتمام می ورزد تا به غیر شرعی بودن آن.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری به امر اقتصاد در رابطه با شعار سال توجه ویژه دارند و شعار سال گذشته نیز جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی نام گرفته بود که این امر نشان می دهد دغدغه مقام معظم رهبری در ادامه راه انقلاب، اقتصاد است و ما باید با عزم ملی اقتصاد کشور را تقویت کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تفاوت شعار امسال با سال های گذشته این است که به امر فرهنگ توجه ویژه ای شده است و باید فرهنگ را سرلوحه همه برنامه‌ها قرار دهیم و ان شاءالله از طریق فرهنگ بتوانیم به اقتصاد شکوفا برسیم.
 
وی خاطرنشان کرد: شعار امسال وظایف اصحاب رسانه را دو چندان می کند و باتوجه به سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری، ما توانستیم نیمی از شعار سال گذشته را محقق کنیم و این امر در رابطه با جهاد سیاسی بود؛ اما جهاد اقتصادی هنوز محقق نشده است که ان شاء الله در سال 93 جهاد اقتصادی با استفاده از فرهنگ، عزم و اراده ملت ایران محقق می شود.
 
امام جمعه ارومیه با تأکید بر ضرورت عزم ملی و مدیریت جهادی در تحقق شعار سال، افزود: اقتصاد و فرهنگ باید به عنوان دو هدف اصلی و مهم در راستای اصلاحات اقتصادی و فرهنگی در عرصه های مختلف مد نظر کارگزاران و مسؤولان جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد .
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که شعار سال بر اساس معیارهای دینی و تمدن اسلامی در جهان معاصر است، ادامه داد: اقتصاد یکی از ارکان اصلی جامعه و تمدن اسلامی و مهم ترین ابزار تمدنی هر جامعه است و علت تقدم اقتصاد بر فرهنگ از باب تقدم مقدمه بر ذی المقدمه که فرهنگ است، می باشد.
 
وی تصریح کرد: شکی نیست که استقرار جامعه در سایه اقتصاد است زیرا اقتصاد به معنای قوام بخش جامعه است و در حقیقت همانند ستون اصلی خیمه عمل می کند که علت تقدم و اهمیت اقتصاد از آن روست که افراد جامعه برای پاسخگویی به نیازهای ابتدایی خود که در اقتصاد متبلور است گردهم جمع می شوند وجامعه ای را تشکیل می دهند تا در سایه اقتصاد بتوانند امنیت، آسایش و رفاه خود را دریابند و تامین کنند./936/ت302/س

 

ارسال نظرات