۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۷۴۴
امام جمعه رفسنجان:

سبک زندگی غربی با معیارهای اسلامی و ایرانی در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: سبکی که مردم در زندگی خود در بحث تقلید از فرهنگ غرب اجرا کرده اند کاملا اشتباه بوده زیرا این نوع فرهنگ در زندگی های بعضی مردم، فقط اهداف دشمن بوده که می خواهند فرهنگ اسلامی را از ذهن مردم پاک کنند.
حجت الاسلام رمضاني پور

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با توجه به نقش مهم فرهنگ در کشور، گفت: بحث فرهنگ مصادیق زیادی را به دنبال داشته که باید در همه این مصادیق به خصوص اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کرد.

 

وی افزود: دلیل اهمیت به فرهنگ در کشور فقط به نیاز بودن افراد در زندگی امروزه خود بوده و باید بحث فرهنگ را در بین مردم رایج کرده و مردم هم باید در زندگی های خود آن را به خوبی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به این که مردم نیاز به فرهنگ در تمام زندگی خود دارند، خاطرنشان کرد: سبکی که مردم امروزه در زندگی های خود در بحث تقلید از فرهنگ غرب اجرا کرده اند کاملا اشتباه بوده زیرا این نوع فرهنگ در زندگی های بعضی مردم، فقط اهداف دشمن بوده که می خواهند فرهنگ اسلامی را از ذهن مردم پاک کنند.

 

وی با توجه به این که مردم ایران، فرهنگ اسلامی را در پوشش خود ازبین برده اند، اظهار داشت: در کشور اسلامی ایران در بین مردم پوشش اسلامی از بین رفته و باید مردم نگذارند که این نوع پوشش ها در کشور اسلامی که الگویی برای بعضی از کشورها بوده، رایج شود.

 

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: یکی از کارهای مسؤولان درکشور فرهنگ سازی دربین مردم است؛ زیرا وقتی که مدیران اجرایی راه و روش را برای مردم هموار کنند فرهنگ در جامعه رونق بسیاری پیدا خواهد کرد و می توانیم الگویی خوبی برای کشورهای اسلامی باشیم.

 

وی با توجه به این که مسؤولان باید سخنان مقام معظم رهبری را اجرایی کنند، تأکید کرد: مهم ترین کار مردم در زمینه فرهنگ این است که مردم فرهنگ خود را به اصل خود تبدیل کنند و در قبال آن بتوانند که از جامعه هم عقب نباشند چون کسی که فرهنگ اسلامی خود را در جامعه اجرا کند در دنیا ی امروز به مشکلی برنمی خورد.

 

حجت الاسلام رمضان پور با اشاره به نقش روحانیان درفرهنگ سازی کشور ابراز داشت: افزون بر این مردم از روحانیان انتظار و امید دارند از این رو باید اول خود روحانیت در خانواده خود فرهنگ سازی کنند بعد در جامعه آن را با استفاده از سخنرانی های مطلوب به مردم بگویند که با فرهنگ اسلامی، انسان به پیروزی می رسد.

 

وی باتوجه به این که روحانیان لباس مقدسی را به تن کرده اند و مردم انتظار بیشتری ازآنها دارند، تصریح کرد: مهم ترین کاریک طلبه در بین مردم رعایت زی طلبگی است، اگر طلاب بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند مردم از آنها بهره مند می‌شوند.

 

وی در پایان گفت: اگر همه روحانیان و مسؤولان توان خود را به خوبی در زمینه فرهنگ به کار بگیرند می توانیم در مقابل اهداف دشمن به پیروزی برسیم./970/ت302/س

ارسال نظرات