۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۰۱۷۶۶
بازار داغ اتهام زنی

روسیه و آمریکا از خجالت هم در می آیند

خبرگزاری رسا ـ وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است امروز برای چندمین بار در هفته های اخیر در نشستی درباره بحران اوکراین گفتگو کنند
پرچم آمريکا و روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز؛ نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره اوکراین برگزار شده بود با اتهامهایی که کشورهای غربی و روسیه علیه یکدیگر وارد کردند به پایان رسید.


این دهمین نشست ویژه شورای امنیت در این باره بود که تاکنون بی نتیجه بوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روسیه را متهم کرد که با «گسترش دروغ» قصد دارد اتفاقاتی را که منجر به جدایی کریمه از اوکراین شد تکرار کند. او همچنین گفت که روسیه باید درباره حضور چهل هزار نیروی نظامی در نزدیکی مرز اوکراین توضیح بدهد.


مارک لیل گرانت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد با تکرار اتهامهای آمریکا علیه روسیه گفت: «تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که حدود 35 تا 40 هزار نیروی روس در مرز این کشور و اوکراین مستقر شده اند.

این نیروها به هواپیماهای جنگنده، تانک، مهمات و واحدهای پشتیبانی مجهز هستند. این نیروها به 25 هزار نیروی روسی اضافه شده اند که از قبل به طور غیرقانونی در کریمه بودند.»

نماینده روسیه در این نشست، دولت اوکراین را دعوت کرد که علیه نیروهای حامی روسیه از زور استفاده نکند و به «مذاکره واقعی» تن بدهد.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد می گوید: «متاسفانه باید بگویم که اتهامهای نادرست زیادی به روسیه وارد شده است. این که روسیه می خواهد اوکراین را بی ثبات کند. اما سوال این است که چرا در ابتدا و زمانی که در آغاز بحران، ما برای یافتن راه حل خواهان برگزاری نشست شدیم، شما پاسخی ندادید.»

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است امروز برای چندمین بار در هفته های اخیر در نشستی درباره بحران اوکراین گفتگو کنند./1409/ح

ارسال نظرات