۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۱۸۳۰

قتل عام سه یهودی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ گلین کراس به سبب تهدید به راه اندازی جنگ علیه یهودیان، سیاه پوستان، همجنس گرایان و مسؤولان دولتی به ۵ سال حبس محکوم شده بود.
آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در گزارشی به نقل از مقامات ایالت کانزاس در مرکز آمریکا، گفت: یک فرد شناخته شده نژاد پرست، مظنون حمله روز یکشنبه به سه نفر است.

این گزارش می افزاید، این حمله که در بیرون یک مرکز جامعه یهودیان و در نزدیک یک مرکز بازنشستگان یهودی صورت گرفت سه کشته بر جای گذاشت.

 

فریژر گلین کراس قرار است، روز دوشنبه به اتهام قتل عمد در دادگاه حاضر شود.

 

پلیس آمریکا در این باره گفت: این متهم 73 ساله با اسلحه یک مرد و یک پسر نوجوان را در پارکینگ جامعه یهودیان اورلند پارک در حومه شهر کانزاس کشت.

 

گزارش پلیس می افزاید: او سپس با خودرو به مرکز بازنشستگان یهودی رفته و یک زن را در آنجا کشت، فریژر گلین سپس در یک مدرسه ابتدایی دستگیر شد.

 

جان داگلاس، رییس پلیس، تیراندازی را یک عمل زشت خشونت بار توصیف کرد.

 

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نیز این حمله را «وحشتناک» و «اندوه آور» توصیف کرده و حمایت خود و همسرش میشل را از خانواده قربانیان اعلام کرد.

 

گفتنی است، مقام های آمریکایی مدعی هستند که در دهه 1980، فریژر کراس شعبه ای از گروه نژاد پرست «کو کلاکس کلان» و همچنین یک گروه دیگر به نام «حزب وطن پرست سفید» را رهبری می کرده است.

 

وی به سبب تهدید به راه اندازی جنگ علیه یهودیان، سیاه پوستان، همجنس گرایان و مسؤولان دولتی به 5 سال حبس محکوم شده بود.

 

کراس که پیشتر از اسم گلن میلر نیز استفاده کرده، چندین بار برای دستیابی به یک مقام سیاسی از طریق نامزد شدن در انتخابات اقدام کرده ولی موفق نبوده است.

 

وی در سال 2010 برای عضویت در مجلس سنا به عنوان نماینده ایالت میزوری تلاش کرد و از تبلیغاتی علیه یهودیان و دیگر اقلیت ها استفاده کرد./993/1409/ح

ارسال نظرات