۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۱۸۸۵

100 مبلغ خواهر به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام 100 مبلغ خواهر از مدارس علمیه خراسان جنوبی در راستای تبیین شخصیت اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار خبرداد.
فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که زنان ممهم ترین الگوی تربیتی و بهترین مروجان فرهنگ اسلامی در جامعه هستند، گفت: دولت و دستگاه های فرهنگی زمانی در جامعه موفق به ایفای رسالت خود در عرصه های فرهنگی و سبک زندگی اسلامی خواهند شد که بتوانند زنان به عنوان مادارن و همسران جامعه را با خود همراه کنند.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه ابتدا به اصلاح امور زنان پرداختند و سعی کردند با نهادینه کردن اسلام در میان زنان زمینه تربیت نسل اسلامی را فراهم کنند، گفت: تا زمانی که فرهنگ در میان زنان یک جامعه تغییر نکند به تبع آن مردان به پیروی از مادارن و همسران خود همان سبک و الگوی مورد نظر آنها را تکرار می کنند چرا که تربیت مردان برعهده زنان است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حضرت زهرا (ص) در تمامی ابعاد شخصیتی بهترین الگو برای زنان است، گفت: درراستای معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) و تبیین وظایف و نقش زنان در اقتصاد و سبک زندگی اسلامی همزمان با سالروز ولادت دخت پیامبر 100 خواهر مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در رونق اقتصادی جامعه دارند، گفت: زنان با خرید کالاهای داخلی و ایرانی در منزل، صرفه جویی، پرهیز از هزینه های گزاف و چشم هم چشمی می توانند با کاهش تقاضا علاوه بر کاهش نرخ تورم در افزایش تولید ملی با مصرف کالاهای ایرانی نقش موثری داشته باشند.

 

وی با بیان این که امروزه نیمی از افراد شاغل در جامعه را زنان تشکیل می دهند، گفت: متاسفانه اشتغال غیر ضروری زنان در بیشتر مواقع نه تنها نتوانسته به رونق اقتصاد خانوارها کمک کند بلکه با افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس و غیر ضروری موجب افزایش تورم و زمینه ساز واردات بی رویه شده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تمامی مبلغان خواهر و برادر همزمان با هفته زن پیرامون ابعاد شحصیتی و سبک زندگی این بانوی بزرگوار برای مردم سخنرانی کرده و نقش حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(ع) را در زمینه شکوفایی اقتصادی اسلام برای مردم تبیین خواهند کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان همچنین از برگزاری مراسم محوری سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و جشن های مولادی خوانی برای این بانوی بزرگوار در بیش از هزار مسجد محوری خراسان جنوبی خبرداد.

 

وی با بیان این که حرکت در مسیر سبک زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای پیشرفت خانواده و جامعه اسلامی در حال حاضر است، گفت: در سال جاری زنان باید پیشگام مردان در زمینه شکوفایی اقتصادی و مصرف کالاهای داخلی سخنان مقام معظم رهبری را در زمینه فرهنگ و اقتصاد محقق کنند./968/پ202/س

ارسال نظرات