۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۹۱۵

تماس اوباما با پوتین

خبرگزاری رسا ـ آقای اوباما از اقدامات مسکو در اوکراین انتقاد کرد اما رییس جمهوری روسیه مداخله در اوکراین را اتهامی بی پایه و اساس خوانده است.
اوباما پوتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ باراک اوباما و و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه دوشنبه شب درباره اوضاع اوکراین گفتگوی تلفنی داشتند.


آقای اوباما از اقدامات مسکو در اوکراین انتقاد کرد اما رییس جمهوری روسیه مداخله در اوکراین را اتهامی بی پایه و اساس خوانده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز شب گذشته تاکید کرد که کشورش در پی بی ثباتی اوکراین نیست. او روز سه شنبه به چین سفر می کند تا پیش از نشست روز پنجشنبه ژنو بین کشورهای غربی و روسیه، حمایت رییس جمهوری چین را بدست بیاورد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ رفته بود گفت: «واقعا تردیدی وجود ندارد که این اتفاقات از سوی روسیه برنامه ریزی شده است. نیروهایی که در این مسائل نقش داشته اند بخوبی مسلح و مجهز شده و کاملا هماهنگ هستند. اقدامات آنها دقیقا شبیه به اقدامات نیروهای روسیه در کریمه است.»

وزرای خارجه اتحادیه اروپا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی آن، در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ بر لزوم یافتن یک راه حل دیپلماتیک در مورد بحران اوکراین تاکید کردند. در عین حال آنها از افزایش تحریم های هدفمند علیه مقامات و شهروندان روس و اوکراینی خبر دادند که در تحولات جنوب شرق اوکراین دخالت داشتند./1409/ح

ارسال نظرات