۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۲۰۰۲
استاد حوزه علمیه بابل:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تبیین درست سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی راه برون رفت کشور از شرایط بد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مهم ترین رسالت مسؤولان در سال جدید تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به این که سبک زندگی با اقتصاد مقاومتی رابطه نزدیکی دارند، گفت: اگر سبک زندگی بر مبنای آموزه های نبوی و اراده ای علوی در جامعه اجرا نشود اقتصاد مقاومتی به عنوان ریاضتی مطرح می شود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه های بیگانه که با نظام و رهبری مخالف هستند، اقتصاد مقاومتی رابه عنوان اقتصاد ریاضتی مطرح می کنند.

 

امام جمعه گتاب بابل با بیان این که در اسلام تاکید شده است که در زندگی طوری برنامه ریزی کنید که محتاج به دیگران نباشید، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به غرب در شرایط تحریم ها و تحقق واقعی سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که سکب زندگی اسلامی تعالی حقیقی را برای فرد و خانواده در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شیوه زندگی غربی جایگزین سبک زندگی اسلامی شده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه فرهنگ غربی امروز در بسیاری از خانواده های ایرانی رسوخ کرده است، گفت: سبک زندگی غربی بنیان خانواده ها را از ریشه سست کرده است.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که استکبار و استعمار پس از ناکامی های متعدد در عرصه سخت افزاری امروز جنگ نرم و فرهنگی علیه ملت ایران را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: تهی کردن افکار نسل جوان از مبانی دینی و جایگزین کردن افکار و عقاید انحرافی مهم ترین تلاش دشمنان در عرصه فرهننکی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید تلاش شود تا فرهنگ تولید در جامعه بالا رود، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم در جامعه اسلامی تولید فراوان و در مصرف صرفه جویی کنیم آن گاه می توانیم در مقابل با دشمنان ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که سبک زندگی به ما قناعت، ایثارگری، عزت مداری، صبر  می آموزد، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی بر مبنای ایمان قوی و آینده نگری باشد می توانیم در مقابل با حمله ویروسی دشمنان مقاومت کنیم و اجازه ندهیم که دشمن از تحریم برای ضربه زدن استفاده کند.

 

امام جمعه گتاب با بیان این که اقتصاد مقاومتی مبتنی بر فرهنگ اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب راه نجات وضعیت نابسامان اقتصادی کشور است، بیان تصریح کرد: همه مردم و به ویژه مسؤولان در گفتار و عمل خود باید رهنمودهای رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام تقی پور با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی راه برون رفت کشور از شرایط بد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مهم ترین رسالت مسؤولان در سال جدید تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با انتقاد از وضعیت کنونی زندگی مردم در جامعه گفت: در اسلام ولیمه دادن، عروسی، اطعام دهی برای امورات تاکید شده است نه این این است که پول ربا بگیریم که برای اموات خود خرج کنیم.

 

وی به تأخیر در ازدواج جوانان اشاره کرد و با بیان این که عدم وجود سبک زندگی اسلامی یکی از دلایل مشخص در افزایش سن ازدواج در میان جوانان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها این مسأله تنها به حوزه اقتصادی ارتباط می دهند.

 

حجت الاسلام تقی پور در ادامه به نگرانی های موجود در جامعه که اقتصاد مقاومتی رعایت نمی شود، گفت: اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگ با فرهنگ دارد، تا فرهنگ نباشد اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی می شود.

 

وی با اشاره به این که در اسلام فرهنگ کار از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: در فرهنگ الهی عرق کارگر در ترازوی الهی برابری می کند با خون شهید و باید همه تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان موفقیت کشور ژاپن در اقتصاد پس از جنگ جهانی دوم گفت: اگر کشور ژاپن توانست در اقتصاد موفقیتی های را کسب کند به دلیل این است که فرهنگ اسلامی را رعایت کرده است.

 

امام جمعه گتاب با بیان این که اگر یک غیر مسلمان به آموزه های دینی عمل کند موفق می شود، تصریح کرد: سبک زندگی می تواند زمینه سازی و تثبیت اقتصاد مقاومتی اثر مهمی را داشته باشد./950/ت302/س

ارسال نظرات