۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۲۰۲۱
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

دولت اجازه ندهد اقشار کم درآمد زیر چرخ های تورم له شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از گرانی ها در جامعه، دولت مردان و مسؤولان را به برنامه ریزی اصولی و کارشناسی برای حل این مشکلات توصیه کرد و گفت: تورم ثروت مندان را ثروت مند تر و اقشار کم درآمد را نیازمند تر می کند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

 

این مرجع تقلید ریا کاری را امری مذموم در دین مبین اسلام دانست و گفت: طبق روایت امام عسکری و دیگر معصومین (علیهم السلام) نفوذ ریاکاری در وجود انسان بسیار مخفی است؛ بسیاری از افراد هستند که تصور می کنند خدمت می کنند اما کارشان ریا کاری است.

 

وی بیان کرد: مساله ریا کاری در احادیث به آن اهمیت بسیاری داده شده است، در روز قیامت فرد ریاکار را به عنوان مشرک صدا می زنند؛ وجه این مساله نیز به این دلیل است که به موضوع اساسی و مهم توحید لطمه می زند.



این مرجع تقلید با بیان این که ریا کاری در هر عمل و عرصه ای که باشد (خواه عرصه سیاسی و خواه اجتماعی و عبادی) اعمال انسان را از محتوا تهی می کند، گفت: آن امر و کاری که برپایه ایمان و تقوا بنا نهاده شده محکم است؛ از این رو بناهای دینی در دنیا عمر بسیار زیادی دارد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم مدام به ما مراجعه می کنند که اخیرا موجی از تورم در جامعه پیدا شده است و آن هم به خاطر بالا رفتن قیمت حامل های انرژی از سوی دولت است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که دولت باید به فکر طبقات نیازمند باشد، ابراز داشت: تورم دو اثر نا مطلوب دارد، نخست این که ثروت مندان را غنی تر می کند و دوم نیازمندان را محتاج تر می کند.

 

وی بیان داشت: بار تورم بر دوش کارمند و کارگری است که حقوق ثابت دارد نه ثروت مندان. دولت فکری به حال گرانی ها بکند، یارانه این افراد باید افزایش یابد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دولت به فکر جوانان بیکار، حل گرانی و اشتغال و معضل ازدواج جوانان باشد و به گونه ای نباشد که بار تورم روی دوش اقشار ضعیف و کم درآمد باشد.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: مسؤولان برای حل مشکل گرانی مطالعه همه جانبه داشته باشند تا اقشار آسیب پذیر بیش از این آسیب نبینند؛ این که تنها عده کمی برای این مسائل فکر و برنامه ریزی کنند درست نیست، امیدواریم دولت و مجلس و دیگر افراد دست به دست هم دهند و قشر نیازمند را از زیر بار تورم نجات دهند؛ ما هم برای موفقیت شان دعا می کنیم. ما این مسائل را بیان می کنیم تا ان شاءالله عمل کنند. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات