۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۱۱۴

ناتو نیز وارد جنجال اوکراین شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در واکنش به وخیم‌تر شدن بحران اوکراین قصد دارد نیروهای هوایی، دریایی، و زمینی خود را در اروپای شرقی تقویت کند.
ناتو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی، گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز چهارشنبه 27 فروردین ماه سال جاری در واکنش به وخیم‌تر شدن بحران اوکراین قصد دارد نیروهای هوایی، دریایی، و زمینی خود را در اروپای شرقی تقویت کند.

 

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان ناتو پس از یک جلسه 28 عضو این سازمان، گفت:  امروز بر سر یک مجموعه از اقدامات نظامی به توافق رسیدیم.

 

وی افزود: ناتو براساس این توافق، هواپیماهای بیشتر در هوا و کشتی‌های بیشتری در آب‌ها خواهد داشت و در زمین هم آماده‌تر خواهد شد، هم‌چنین شاهد «بازنگری و تقویت» طرح‌های دفاعی ناتو خواهیم بود.

 

دبیرکل ناتو، اظهار داشت: تقویت نیرو، افزایش تعداد پروازهای نظامی بر روی دریای بالتیک را به دنبال خواهد داشت و کشتی‌های بیشتری به آن منطقه و شرق مدیترانه اعزام می‌شوند.

 

وی افزود: این تصمیم بدون وقفه به اجرا در می‌آید و تصمیم‌های بیشتری در این رابطه در راه است، ولی در عین حال موافقیم که راه حل سیاسی تنها راه پیش رو است.

 

گفتنی است، پس از شدت گرفتن بحران اوکراین، سازمان ناتو پیش از این نیز تدابیری را در این رابطه اتخاذ کرده و ایالات متحده نیز هواپیماهای جنگنده خود را به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان فرستاده ‌است.

 

شایان ذکر است، بحران اوکراین که با حمله شورشیان هوادار روسیه به ساختمان‌های دولتی در 10 شهر در شرق اوکراین تشدید شده، روز چهارشنبه با ورود شش خودروی زرهی با پرچم روسیه به شهر اسلاویانسک ابعاد تازه‌ای به خود گرفته ‌است./993/1409/ح

ارسال نظرات