۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۱۵۹

طرح بینات در شهرستان خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: طرح بینات با اعزام 20طلبه به مراکز تفریحی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی فروردین ماه سال جاری در خوی برگزار شد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد،معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در عمل به دستور مقام معظم رهبری که فرموده اند:« از طلبه هایی که تحصیل می کنند در شهر ها و پار ک ها استفاده کنید»، طرح بیانات در استان اجرا شد.

 

وی با بیان این که طرح بینات با لزوم افزایش ارتباط متقابل بین حوزه های علمیه، مردم و سایر نهاد های مذهبی و دینی تشکیل شده است، افزود: پوشش هیأت و مراکز دینی توسط حوزه علمیه، شناسایی و استعداد سنجی در میان جوانان مساجد، تبلیغ و معرفی حوزه های علمیه برای جذب به حوزه از دیگر ضروت های مهم اجرای طرح بینات در استان است.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به این که طرح بیانات در سه مرحله شناسایی مناطق تبلیغی، شناسایی و ثبت نام از مبلغین متقاضی جهت شرکت در طرح و اعزام مبلغین به مناطق مشخص شده برگزار شده است، گفت: این طرح در ایام نوروز و شهادت صدیقه کبری در خوی اجرا شد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: طلبه ها در مساجد و مکان های فرهنگی و اقتصادی که تنوع تبلیغی نداشته و فاقد روحانی بوده اند حضور داشته و امر تبلیغ و آموزش مردم را بر عهده گرفته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: طلابی که سطوح مقدماتی سه و پنج تبلیغ، سطوح عمومی پایه شش و یا 120 واحد درسی را در مدارس سفیران هدایت و یا سطوح تخصصی سطح عالی دو و سه را به اتمام رسانده اند از نخستین مجریان طرح بینات بودند.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: مساجد و کانون های فرهنگی، مدارس و مراکز آموزش عالی،هیات مذهبی و حسینیه ها، مراکز فرهنگی دینی و مراکز دارالقرآن، بقاع متبرکه و مراکز تجاری، صنعتی و ورزشی و تفریحی مناطق اولویت بندی شده برای اعزام مبلغان بینات است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 نفر از طلاب در طرح بینات شرکت کرده اند، گفت: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی احکام و مسائل شرعی، برگزاری جلسات قرائت حفظ و ترتیل قرآن کریم و مشاوره که از مطالبات مقام معظم رهبری است از مهم ترین فعالیت های تبلیغی این بخش است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: نشست های تخصصی در قالب حلقه های معرفت، انجام فعالیت های فرهنگی از قبیل تشکیل تواشیح و مولودی خوانی و برگزاری برنامه های مذهبی از دیگر فعالیت های اجرایی این بخش بود.

 

حجت الاسلام ارشاد پوشش مناسب و موثر تبلیغی و آموزشی مدارس علمیه برای 50 مرکز دینی و فرهنگی، ایجاد ارتباط تنگاتنگ طلاب و روحانیون با مدارس آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی را از اهداف مهم اجرای طرح بینات اعلام کرد.

 

وی اظهار داشت: به روز شدن آموزه های حوزوی و کاربردی کردن آن، ایجاد ارتباط گسترده بین حوزه و مردم و خوش بینی آنان نسبت به حوزه علمیه، فعال شدن مساجد و کانون های فرهنگی، افزایش انگیزه تحصیل و تبلیغ در میان طلاب و دفع حمله دشمنان در شبیخون فرهنگی از نتایج مورد انتظار این طرح بوده است./936/ت303/ب

ارسال نظرات