۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۲۱۷۲
مدیر حوزه علمیه لرستان:

ساخت حوزه علمیه اثرگذارترین فعالیت فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه لرستان گفت: آموزش و پرورش با توجه به این که سرمایه های آینده جامعه اسلامی را پرورش می دهد، برای این که در آینده جامعه اسلامی آگاه و متدینی داشته باشیم باید روی اخلاق، رفتار و منش جوانان بیشتر کار کند و جایگاه پرداخت زکات را برای آنان بیان کند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، امروز در نخستین جلسه ستاد احیای زکات در لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان این که مصرف زکات موارد گوناگونی دارد، گفت: ساخت حوزه علمیه را بهترین، ارزشمند ترین و اثرگذارترین اقدام از درآمد زکات است.

وی با بیان این که مصرف زکات باید فی سبیل الله باشد که می توان در راه ساخت مسجد، پل، و فعالیت های عام المنفعه هزینه کرد، بیان داشت: ساخت حوزه علمیه بسیار ارزشمند تر است چرا که اگر مسجد بسازیم ممکن است افراد کمتری برای اقامه نماز در مسج حضور یابد.

حوزه های علمیه مساجد را می سازند

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: با ساخت حوزه علمیه روحانیان و مبلغان متخصص آموزش داده می شود و آنان می توانند حضور مردم را در مساجد پر رنگ کنند و مساجد ما خالی نباشند.

حجت الاسلام مبلغی افزود: حوزه های علمیه مساجد را می سازند و آنان را رونق می دهند، ما باید به ساخت حوزه ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی نقش آموزش و پرورش را در تببین و نهادینه کردن پرداخت زکات بسیار مهم بیان کرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با توجه به این که سرمایه های آینده جامعه اسلامی را پرورش می دهد، برای این که در آینده جامعه اسلامی آگاه و متدینی داشته باشیم باید روی اخلاق، رفتار و منش جوانان بیشتر کار کند و جایگاه پرداخت زکات را برای آنان بیان کند.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه بیان داشت: صداو سیمای استان لرستان نیز در راستای پرداخت زکات نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.

وی با بیان این که تعمیر مدرسه علمیه صادقیه از در آمد زکات انجام گرفت، خاطرنشان کرد: اگر این اقدامات در حوزه های علمیه شهرستان های لرستان نیز انجام شود بسیار ارزشمند است.

مدیرحوزه های علمیه در پایان با بیان این که قدردان کارهای بزرگ و ارزشمند خدای متعال است، از نماینده ولی فقیه لرستان و مدیر کل کمیته امداد لرستان قدردانی و تشکر کرد./9451/پ202/س

ارسال نظرات