۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۰۲۱۷۸
امروز؛

همایش ائمه جماعات مساجد زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش ائمه جماعات مساجد زنجان با محوریت تبیین مسائل روز و دانش افزایی ائمه جماعات در زنجان از سوی شورای تبلیغ استان برگزار شد.
همايش ائمه جماعت زنجان همايش ائمه جماعت زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان، صبح امروز در دومین همایش ائمه جماعات مساجد زنجان که با محوریت دانش افزایی ائمه جماعات برگزار شد، با انتقاد از برخی افراط و تفریط های صورت گرفته در ایام عید امسال گفت: برخی ها با افراط و تفریط مردم را دین زده می کنند.

 

وی در ادامه افزود: در ایام عید امسال که مصادف بود با ایام شهادت حضرت زهرا (س) برخی افراط و تفریط ها مردم را ناراحت کرد و لذا امکان دین زده و مذهب زده شدن مردم وجود دارد چرا که با برگزاری دهه های مختلف عزاداری چهره دین را به مردم طوری نمایان کرده اند که اسلام یعنی فقط برگزاری مجالس عزاداری و گرفتن دهه های مختلف در شهادت بزرگان و پوشیدن لباس سیاه و مطالبی از این دست.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به این که ما نیز مخالف برگزاری مجالس عزاداری برای اهل بیت و ائمه (ع) نیستیم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که گرفتن یک دهه عزاداری فقط مخصوص محرم است و این که فرموده اند فاطمیه نیز عاشورائی برگزار شود یعنی این که بسیار پرشور و باشکوه مانند عزاداری های روز عاشورا برگزار شود نه این که دهه های مختلف عزاداری بگیریم و لذا برای دوری از این کارها باید ایام شادی اهل بیت (ع) نیز با همان شور و حرارت برگزار شود و مردم شادی های دینی را به صورت محسوس مشاهده نمایند.

 

مدیر کل اوقاف زنجان در ادامه به وظایف اصلی سازمان اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کلان وظیفه حفظ و نگهداری از موقوفات و استفاده بهینه آن در نیّات مد نظر واقفین را دارد و لذا برای این که این موقوفات از بین نرفته و همیشه در جهت منافع عامه مورد استفاده قرار گیرد مدیریت این موقوفات را بر عهده دارد ولی اداره و مدیریت مساجد با روحانیون و علما است که یکی از انتقادات وارد بر آنها عدم تلاش کافی در اجرای کارهای فرهنگی است.

 

وی در ادامه با بیان این که در تصمیم گیری های جدید اداره اوقاف تعیین هیئت امنای مساجد بر عهده روحانیون گذاشته شده است تأکید کرد: در تصمیم گیری های جدید اداره اوقاف مقرر شده است که تعیین هیئت امنای مساجد بر عهده روحانیون باشد و ما نیز برای حمایت از این تصمیمات آنها، برای هیئت امنای تعیین شده حکم صادر می کنیم که در این صورت امام جماعت می تواند با استفاده از مشاوران جوان و جدید خود مسجد را به خوبی مدیریت نماید.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه وجود کانون های فرهنگی در کنار مساجد را امری ضروری قلمداد و خاطرنشان کرد: در کنار مساجد وجود کانون های فرهنگی و هنری از ضروریات است که با وجود آن انجام امورات فرهنگی و سیاسی مسجد راحت تر خواهد شد که در اینجا نیز می توان از مدیریت روحانیت آگاه و مدبر استفاده کرد که مردم را در عمل به ملزومات دینی و انجام رسالت های خود در برابر نظام اسلامی تشویق و ترغیب کنند.

 

مدیر کل اوقاف زنجان در پایان افزود: دولت نیز باید در انجام امورات مساجد کمک کند که این متن صریح قرآن است که البته با حضور مردم برای ساخت مسجد به آنها نیازی نیست ولی باید در تعمیرات و انجام امورات دیگر مسجد کمک کنند.

 

گفتنی است، در پایان همایش ائمه جماعات مساجد زنجان پرسش و پاسخ هایی با حضور مسؤولان حوزه علمیه زنجان و مدیر اداره اوقاف زنجان صورت گرفت. /949/پ202/ب

ارسال نظرات