۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۲۱۸۵
مدیر حوزه علمیه قم:

نظام حوزه باید مطابق با نیازهای روز و تحرکات دشمن پیش رود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که آنچه تاکنون بر حوزه گذشته را باید ارج نهاد، گفت: باید پذیرفت که با حفظ سنت های حوزه باید در منش و نظام آموزشی حوزه مطابق با روز حرکت و در راه مقابله با هجمه‌ها و شبهات اعتقادی دشمن برنامه ریزی کرد.
دومين گردهمايي دانش آموختگان مرکز تخصصي کلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در دومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام که ظهر امروز در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مباحث کلامی در حوزه علمیه، گفت: کسانی که در وقت خود را صرف معارف اهل بیت(ع) کرده و از حریم فکری و اعتقادی تشیع دفاع می‌کنند از اجر بالایی نزد خدا برخوردار هستند.

وی جایگاه تعقل، تفکر و مرزبانی از اعتقادات شیعه را رفیع خواند و ابراز کرد: امروز حوزه و نظام آموزشی آن باید مطابق با نیازهای روز و تحرکات دشمن پیش رود.

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان این‌که آنچه تاکنون بر حوزه گذشته را باید ارج نهاد، افزود: باید پذیرفت که با حفظ سنت های حوزه باید در منش و نظام آموزشی حوزه مطابق با روز حرکت و در راه مقابله با هجمه‌ها و شبهات اعتقادی دشمن برنامه ریزی کرد.

مدیر حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیت‌های مرکز تخصصی علم کلام تحت اشراف حضرت آیت‌الله سبحانی، اظهار کرد: این مرکز بزرگ برای حفظ و حراست از مبانی اعتقادی شیعه اقدامات ارزشمندی انجام داده و از مرزبانان جدی میدان تفکر، تعقل و کلام در حوزه علمیه است.

وی با بیان این‌که اساتید مرکز تخصصی کلام می‌توانند پشتوانه مناسبی برای حوزه علمیه باشند، ابراز کرد: این مرکز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در مباحث کلامی به حوزه علمیه قم کمک کند.

حجت‌الاسلام فرخ فال با اشاره به روایات علم فقه، اخلاق و اعتقادات را مهم ارزیابی کرد و گفت: علوم دیگر نیز فضیلت هستند اما این علوم هستند که می‌توانند خیمه اسلام را نگاه دارند.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که در حوزه علمیه به مباحث تفسیری اهتمام جدی شده است، اظهار کرد: امروز مباحث تفسیری همچون دیگر درس‌های اصلی در حوزه به صورت کلاسی برگزار می‌شود و طلاب نیز ملزم به حضور در این کلاس‌ها هستند.

وی ادامه داد: اگر مرکز تخصصی علم کلام اساتید مجرب خود را در اختیار ما قرار دهد حوزه علمیه می‌تواند دروس کلامی و اعتقادی را همچون تفسیر در حوزه علمیه برگزار کند.

حجت‌الاسلام فرخ فال ادامه داد: اگر طلاب حوزه علمیه در مباحث کلامی و اعتقادی قوی شوند هیچ مشکلی در برابر شبهات و هجمه‌های اعتقادی دشمنان نخواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که بحث حضور و غیاب سه سال است که در سطوح عالی حوزه انجام می‌شود، گفت: این مسأله سبب حضور پر رنگ طلاب در کلاس‌های درس شده است./927/پ202/ن

ارسال نظرات