۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۲۱۸۹
با سخنرانی آیت‌الله سبحانی؛

دومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام با سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار شد.
دومين گردهمايي دانش آموختگان مرکز تخصصي کلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام(سطح چهار) با حضور دانش آموختگان ظهر امروز در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این گردهایی حجت‌الاسلام سلیمانی مدیر مرکز تخصصی علم کلام به ارائه گزارشی از وضعیت این مرکز پرداخت.

در ادامه این گردهمایی 10 نفر از دانش آموختگان این مرکز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره موضوعات کلامی و لوزم توجه به مباحث اعتقادی پرداختند.

توجه‌ به دغدغه‌های اعتقادی، عنایت به مباحث ولایت فقیه، عنایت مسؤولان به فارغ التحصیلان مرکز تخصصی علم کلام،‌ هشدار نسبت به فرقه‌های انحرافی در کشور، تبادل و تعامل مرکز با مراکز همسو، ایجاد ارتباط علمی و عملی با مراکز دانشگاهی و اهمیت تفکر شیعی و ترویج آن در پاکستان از جمله مهمترین مطالب مطرح شده دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام بود.

برگزاری انتخابات هیأت مدیره انجمن دانش آموختگان علم کلام از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

61 نفر برای حضور در این انتخابات شرکت کرده بودند و در پایان و با شمارش آراء پنج عضو اصلی هیأت مدیره و سه عضو علی البدل انتخاب شدند.

حجج اسلام خسروپناه، جبرئیلی، قدردان، اسد علی زاده و ترکاشوند به عنوان اعضای اصلی و حجج اسلام محمدی، رضوی و رضایی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم نیز در این گردهمایی طی سخنانی گفت: اگر مرکز تخصصی علم کلام اساتید مجرب خود را در اختیار ما قرار دهد حوزه علمیه می‌تواند دروس کلامی و اعتقادی را همچون تفسیر در حوزه علمیه برگزار کند.

حجت‌الاسلام فرخ فال ادامه داد: اگر طلاب حوزه علمیه در مباحث کلامی و اعتقادی قوی شوند هیچ مشکلی در برابر شبهات و هجمه‌های اعتقادی دشمنان نخواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که بحث حضور و غیاب سه سال است که در سطوح عالی حوزه انجام می‌شود، گفت: این مسأله سبب حضور پر رنگ طلاب در کلاس‌های درس شده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی نیز در این گردهمایی با اشاره به این‌که امروز دشمن از طریق جنگ نرم و سست کردن عقاید جوانان وارد صحنه می‌شود، گفت: همین حرکت دشمن سبب شده که ما نیز محکم تر پا به عرصه بگذاریم و در صدد خنثی کردن توطئه‌ها و شبهات دشمنان برآییم.

وی با تأکید بر این که مراکز تخصصی حوزه عکس العملی در برابر حرکت‌ها و شبهات دشمنان است، ابراز کرد: وقتی دشمن حرکت کند ما هم در مقابل آنها حرکت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) خواستار تأسیس مراکز تخصصی کلام در شهرستان‌ها زیر نظر مرکز تخصصی کلام قم شد و گفت: دشمنان در برخی از شهرها در حال فعالیت هستند و تأسیس مراکز تخصصی کلام می‌تواند پاسخ مناسبی به آنها باشد./927/پ202/ن

ارسال نظرات