۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۰۲۲۶۲

اخبار ضد و نقیض از دختران ربوده شده نیجریه ای/پاداش 300 هزار دلاری دولت نیجریه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه ای در نیجریه که روز چهارشنبه در آن جا ۱۰۶ دانش آموز دختر ربوده شده بودند، اعلامیه ارتش مبنی بر پیدا شدن بیشتر دختران را تکذیب کرد.
نيجريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی، گفت: مدیر مدرسه ای در نیجریه که روز چهارشنبه در آن جا 106 دانش آموز دختر ربوده شده بودند، اعلامیه ارتش مبنی بر پیدا شدن بیشتر دختران را تکذیب کرد.

 

براساس این گزارش، مرکز اطلاعات مشترک ارتش نیجریه شام چهارشنبه گفت فقط 8 دختر هنوز مفقود هستند.

 

ولی مدیر مدرسه روز پنجشنبه، گفت: این بیانیه ارتش واقعیت نداشته و تنها 14دختر آزاد شده اند، البته سربازان و داوطلبان به جست وجو ادامه می دهند.

 

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه نیجریه نیز اظهار داشت: اطلاعات جدیدی درباره آزادی دختران نداشته و امکان دارد ارتش اطلاعاتی داشته باشد که من از آن آگاه نیستم.

 

مشاور گودلاک جاناتان، رییس جمهور نیجریه نیز، بیان داشت: به نیروهای امنیتی دستور داده شده که هیچ فردی از کوشش برای نجات دانش آموزان فرو گذاری نکنند.

 

جاناتان همچنین شورای امنیت ملی را به تشکیل جلسه ای برای بررسی اقدامات امنیتی فرا خوانده است.

 

این اقدام در پی آدم ربایی های و یک سلسله حملات مرگبار شورشیان صورت گرفته است.

 

مسؤولیت ربودن دانش آموزان را هنوز کسی بر عهده نگرفته است، ولی این اقدام به حملاتی که گروه تروریستی بوکو حرام در گذشته به آن دست زدند، شباهت دارد.

 

یک مقام وزارت دفاع نیجریه نیز در بیانیه ای، گفت:  تروریست های مسؤول حمله به مدرسه دستگیر شده اند.

 

گفتنی است، روز چهارشنبه دولت یک پاداش 300 هزار دلاری تعیین کرد، برای اطلاعاتی که منجر به یافتن و بازگرداندن دختران شود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات