۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۲۸۴
با سخنرانی حسینی بوشهری؛

آزمون ورودی حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز، بیست و نهم فروردین ماه سال جاری برگزار شد.
آزمون ورودي داوطلبان حوزه‌‌هاي علميه در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پیش از ظهر امروز، بیست و نهم فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

براساس این گزارش، آزمون ورودی حوزه‌‌های علمیه شهر مقدس قم در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) رأس ساعت 9 آغاز شد، همزمان با این شهر مقدس، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در 47 حوزه امتحانی دیگر نیز برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حاشیه این آزمون در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 23 هزار نفر برای آزمون ورودی سال جدید حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: آزمون ورودی به صورت همزمان در 47 حوزه امتحانی شامل 28 مرکز استان و 19 شهرستان برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که 420 مدرسه علمیه در سراسر کشور برای پذیرش طلاب ورودی سال 94ـ 93 اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان داشت: انتظار می‌رود بر این تعداد مدرسه علمیه افزوده شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه افراد با رغبت، علاقه و تشویق خانواده‌ها وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند و طلاب خود را سرباز امام زمان(عج) و پیشوای جامعه می‌دانند.

امام جمعه قم تلاش در راستای خود سازی را از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزویان دانست و بیان داشت: افراد در حوزه پس از خودسازی به دنبال دگرسازی هستند تا بدین وسیله به جامعه و مردم خدمت کنند.

وی یادآور شد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای حضور در حوزه تشویق کنند، حوزه‌های علمیه نیز با آغوش باز از دانش آموزان استقبال می‌کند، به والدین و مردم متدین توصیه می‌کنیم که بهترین مسیر شناخت وظیفه خود و تبیین وظایف دیگران است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که طلبه باید به گونه‌ای خود را به ذی طلبگی آراسته کند تا مردم با دیدن او به یاد خدا و معنویت بیفتند، خاطرنشان کرد: طلبه باید از کارهای که برای دیگران مباح بوده ولی به سبب انجام آن از سوی یک طلبه خدشه‌ای بر پیکره حوزه و روحانیت وارد می‌شود، اجتناب کند.

وی افزود: مردم نگاه ویژه‌ای به حوزه و روحانیت داشته و نسبت به تمام رفتارهای طلاب حساس هستند، رفتار و عمل حوزویان باید مردم را به سوی دین و کمال هدایت کند./993/پ203/ع

 

ارسال نظرات