۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۲۹۶
امام جمعه قم:

هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران تعطیل شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با بیان این‌که هیچ فردی در هر مقامی حق ندارد، بر روی دستاوردهای هسته‌ای کشور با دشمن معامله کند، گفت: ایران اسلامی می‌داند که مذاکره با این دشمن نتیجه بخش نبوده و مشکلات مردم و کشور با این‌گونه مذاکرات حل شدنی نیست.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه و امام جمعه قم حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم و مؤمنان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، به بررسی روند ادامه مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 پرداخت.

وی گفت: دشمن در عرصه بین المللی سعی داشت به بهانه مسائل هسته‌ای فضای جهانی را بر ضد ایران اسلامی متشنج کند که مقام معظم رهبری برای مقابله با این توطئه نرمش قهرمانه را مطرح کردند.

امام جمعه قم، بیان داشت: البته نظر رهبری این بود که تنها درباره مسأله هسته‌ای و نه مسائل دیگر با 1+5 مذاکره شود، تا جو جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شکسته شده و ابتکار عمل از دشمن گرفته شود؛ حقیقت امر در این مذاکرات آشکار شدن بهانه‌گیری دشمنان نسبت به مسائل هسته‌ای برای جهانیان بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز از همان نخست اعلام کردند «ما به این مذاکرات خوشبین نیستیم»، جمهوری اسلامی ایران هر چند پشت میز مذاکره نشسته است، ولی توجه دارد که با دشمن قدار، مکار و خیانتکار خود در حال مذاکره است.

هیچ مقامی حق مذاکره بر روی دستاوردهای هسته‌ای ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تصریح کرد: همچنین ایران اسلامی می‌داند که مذاکره با این دشمن نتیجه بخش نبوده و مشکلات مردم و کشور با این‌گونه مذاکرات حل شدنی نیست.

وی تأکید کرد: البته مذاکرات جاری همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید ادامه داشته باشد، ولی هرگز به این معنی نیست که جمهوری اسلامی ایران از حرکت‌های علمی و هسته‌ای خود کوتاه بیاید، از این‌رو هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای کشور تعطیل شدنی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: همچنین هیچ فرد در هر مقامی حق ندارد، بر روی دستاوردهای هسته‌ای کشور با دشمن معامله کند؛ در این لحظه شعارهای «الله اکبر»، «خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر منافقین» و «مرگ بر اسرائیل» در فضای شبستان امام خمینی(ره) طنین انداز شد.

اهتمام ویژه رهبری و رؤسای جمهوری برای آبادی استان‌های محروم

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سفر استانی رییس جمهور کشورمان به استان سیستان و بلوچستان، گفت: در جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، رؤسای جمهور و سایر مسؤولان اهتمام فراوانی برای آبادی و رفاه این استان محروم داشته و در این راه گام‌های اساسی برداشته شده است که امیدواریم برنامه‌های برای تحقق پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیروزهای گسترده ارتش و نیروهای مردمی سوریه، اظهار داشت: ملت ما همیشه از کشورهای که علیه استکبار و صهیونیست‌‌ها می‌جنگند حمایت کرده و این سیاست جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر بوده است.

68 کشور برای نابودی دولت سوریه بسیج شده بودند

وی ادامه داد: 68 کشور برای تغییر دولت بشار اسد اقدام کردند، ولی جمهوری اسلامی ایران خواستار بقای دولت سوریه شد تا هرگونه تغییر در مدیریت کشور سوریه از سوی آرای مردم باشد، نه فشارهای خارجی، از این‌رو سیاست درست و منطقی جمهوری اسلامی ایران باقی ماند،‌ در حالی که تمام 68 کشور شکست خوردند،‌ امیدواریم در عراق و افغانستان نیز نتیجه به نفع مردم باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، این نهاد را اساس و بنای فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تا مسائل فرهنگ حل نشود، پیشرفت مطلوب اسلام محقق نشده و کارها سامان نمی‌یابد، نهضت فرهنگی مداوم بوده و تعطیل بردار نیست.

شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی نظام اسلامی است که رصد، دیده‌ بانی، اشراف، مدیریت، مهندسی و ساماندهی فرهنگی از مهم‌ترین وظایف این نهاد به شمار می‌آید.

امام جمعه قم ادامه داد: ‌انتظار می‌رود این شورای عالی انقلاب فرهنگی رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل را پایه عمل خود قرار داده و در سال جاری طرح جامعه فرهنگی را دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: البته‌ تدوین سیاست‌های جامع عفاف و حجاب از دستاوردهای مهم این نهاد است، ولی پرسش اساسی این است که چرا تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است، شورای انقلاب فرهنگی باید پیگیر این موضوع باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین 2 اردبیهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را مورد توجه قرار داد و گفت: این نیرو با شکل گیری انقلاب شکل گرفت و در دوران دفاع مقدس، برخورد با ضد انقلاب و جریان‌های انحرافی افتخارهای فراوانی آفرید، در عرصه سازندگی نیز گام‌های بلند برداشت.

همت سپاه پاسداران برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

وی تأکید کرد: هم اکنون نیز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گوش به فرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده و برای تحقق شعار سال 93 آمادگی کامل دارد، امیدواریم دولت نیز از این نیروهای ارزنده استفاده کند.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) درباره سالروز ارتش و نیروی زمینی نیز بیان داشت: برخی از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی در صدد انحلال ارتش بودند که امام راحل با هوشیاری جلوی این حرکت انحرافی را گرفت.

امام جمعه قم در پایان سخنان خطبه دوم خود با انتقاد از برخی کارهای عمرانی و اجرایی که بدون اطلاع مردم صورت گرفته و سبب ایجاد مشقت برای مردم می‌شود، گفت: پیش از انجام کارهای عمرانی و اجرایی باید با مردم صحبت کرد.

انجام کارهای اجرایی به صورت شلاقی و شتاب زده درست نیست

وی افزود: انجام کارها به صورت شلاقی و شتاب زده برای مردم قابل نیست، در اجرای طرح و برنامه باید به مردم اطلاع رسانی شده و از آن‌ها نظر خواهی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه‌ نخست نیز اعتماد را اساس و رکن جامعه خواند، تأکید کرد: اگر اعتماد از بین رود، جامعه گرفتار اخلال می‌شود، اخبار بی اساس‌ پایه‌های جامعه را سست می‌کند، انسان باید به اخبار مهم، نگران و نا امید کننده با دیده شک بنگرد.

وی تصریح کرد: باید در نظام اسلامی تشکیلات اطلاع رسانی برای آگاهی عمومی تقویت شود، همچنین این تشکیلات اخبار حقیقی که سبب افزایش انسجام اجتماعی شده و پیوند امامت و امت را بیشتر می‌کند را بیان کنند.

تلاش دشمن برای نشر اخبار جعلی

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)، بیان داشت: اخبار باید کیفیت داشته و سبب اقتدار نظام، تضعیف جبهه دشمن و انسجام شود، حسن ظن و اصالت صحت نقش مؤثری در اعتماد عمومی دارد، ولی در روابط اجتماعی و سیاسی به ویژه با دشمنان حمل بر صحت مطالب بیان شده از سوی افراد صحیح نیست، در این صورت خوشبینی ساده لوحی است.

وی افزود: مؤمنان باید به اخبار توجه کرده و شایعات ترتیب اثر ندهند، چرا که دشمنان، منافقان و فتنه‌گران برای غبار آلود کردن فضای جامعه و سلب اعتماد مردم از مسؤولان اخبار جعلی همانند کلیپ‌های ساختی را نشر می‌دهند.

امام جمعه قم در پایان با تبریک سالروز ولایت حضرت زهرا(س)،‌ گفت: نظیر حضرت زهرا(س) در تاریخ وجود ندارد، ‌آیت‌الله وحید می‌فرمود «حضرت زهرا(س) حلقه وصل رسالت و امامت هستند»./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات