۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۲۳۰۷
امام جمعه دامغان:

ارتش بازوی قدرتمند نظام اسلامی‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: فرماندهان و نیروهای با اخلاص نظامی ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که سلاح‌های روز به‌تنهایی کار‌ساز نیست و در کنار ایمان و اعتقاد و تقوا است که می‌تواند بازدارنده و نابود کننده دشمنان اسلام باشد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام و‌المسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز مادر و هفته زن اظهار داشت: نقش و جایگاه بانوان در سلامت بخشی و سعادت خانواده و اجتماع به مراتب بیش از مردان است.

 

وی افزود: در بیان نقش زن در سالم ماندن و اصلاح جامعه روایات و سخنان بسیاری از اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین نقل شده که همگی بیان‌گر این مهم است که مادر به‌عنوان پرورش دهنده نسل آینده و قوام بخش بنیان و پویایی خانواده مؤثرترین عامل در سعادت و یا شقاوت یک جامعه و اعضای آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تصریح کرد: اسلام حجاب را به عنوان محافظی برای زنان قرار داده و نزدیک‌ترین هنگام زندگی او به خداوند متعال را وقتی بیان می‌کند که بانویی در خانه به همسرداری و تربیت فرزندان خود مشغول است و بهترین شغل را برای او خانه داری و فرزند پروری ذکر می‌کند تا بیش از پیش بر ارزش وجودی زن در ثبات مهم‌ترین رکن جامعه یعنی خانواده تأکید کند.

 

ارتش و سپاه بازوان قدرت نظام اسلامی‌اند

 

خطیب جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) گفت: ارتش و سپاه پاسداران دو نیروی اثر بخش اقتدار کشور و بازوان قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

امام جمعه دامغان با بیان این که ارتش و سپاه باید هر روز بیش از پیش خود را در بحث سلاح‌های روز توانمند سازند، خاطر‌نشان کرد: البته فرماندهان و نیروهای با اخلاص نظامی ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که سلاح‌های روز به‌تنهایی کار‌ساز نیست و در کنار ایمان و اعتقاد و تقوا است که می‌تواند بازدارنده و نابود کننده دشمنان اسلام باشد.

 

وی تصریح کرد: ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سال نام گذاری شده با عنوان فرهنگ و اقتصاد باید در کنار توانمند سازی‌های نظامی خود در جبهه مسائل و چالش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور نیز نقش آفرینی نموده و یاری رسان دولت و نظام اسلامی باشند.

 

ملت ایران از حقوق حقه خود چشم پوشی نمی‌کند

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، تأکید کرد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب بیان داشتند تیم مذاکره کننده کشورمان حق عدول از هیچ یک از مواضع به‌حق ایران اسلامی را ندارد زیرا ملت مسلمان و مقاوم ما هیچ حرف زوری را نه در گذشته و نه در حال و آینده نمی‌پذیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: با حمایت‌های رهبری و مسؤولان نظام از مذاکره کنندگان کشورمان این مذاکرات باید ادامه یابدو در عین حال هیچ یک از دستاورد‌های ارزشمند هسته‌ای ایران اسلامی نیز نباید تعطیل شود.

 

دانشکده داروسازی دامغان باید هر چه زودتر راه اندازی شود

 

امام جمعه دامغان با اشاره به مسائل مطرح شده اخیر در باب دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: موضوع تأسیس دانشکده داروسازی دامغان از سال‌ها قبل مطرح بوده و حاصل تلاش مسؤولان و نمایندگان پیشین و فعلی این شهرستان منجر به صدور موافقت اصولی شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان با راه اندازی این دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در تاریخ 18 تیرماه 92 شد و اکنون تمامی زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات لازم برای شروع به‌کار این مرکز علمی در دامغان فراهم شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تأکید کرد: در هفته‌های اخیر زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که نافی حقوق مردم دامغان است و ما آنها را معتبر نمی‌دانیم اما اگر این مسائل جنبه عینی پیدا کند مردم این شهرستان در صحنه حضور یافته و حقوق حقه خود را پیگیری می‌کنند./977/پ202/س

ارسال نظرات