۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۰۲۳۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

مسؤولان در مذاکرات نهایی از خطوط قرمز حراست کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مسؤولان در مذاکرات نهایی از خطوط قرمز مورد اشاره رهبری به شدت مراقبت کنند، گفت: آنها باید گلایه های رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز، به مسأله مذاکرات هسته ای اشاره کرد و ابرازداشت: با توجه به این که مذاکرات به مراحل نهایی نزدیک می شود، مسؤولان باید به گلایه های رهبر معظم انقلاب توجه و آنها را جامه عمل بپوشانند.

 

مسؤولان از خطوط قرمز به شدت مراقبت کنند

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که همانگونه که رهبری فرمان به ادامه مذاکرات به صورت محکم و قاطعانه دادند باید از خطوط قرمز به شدت مراقبت کرد، گفت: تحقیق و توسعه هسته ای از نظر علمی یکی از خطوط قرمز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در سند نهایی مذاکرات پیش روی نباید کوچکترین خدشه ای به آن وارد شود.

 

وی پاسداری از مراکز علمی هسته ای و عدم تعطیلی آنها، عادی و متعارف بودن روابط جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی هسته ای، نپذیرفتن حرف زور طرف های مذاکره کننده از سوی مسؤولان ما را از دیگر خطوط قرمز رهبری دانست و افزود: مردم با هوشیاری و آگاهی مذاکرات را پیگیری خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که هیچ یک از دستاوردهای هسته ای تعطیل شود.

 

مسؤولان نسبت به دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشند

 

این استاد حوزه و دانشگاه مسؤولان را به داشتن تعصب نسبت به دستاوردهای هسته ای که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، فراخواند و تصریح کرد: همانگونه که رهبری فرمودند این دستاوردهای به سادگی محقق نشده است بلکه برای آنها خون های جوانان و دانشمندان ما ریخته شده است.

 

وی با ابراز تأسف از عدم استقبال مسؤولان از روز فناوری هسته ای در بیستم فروردین امسال بیان داشت: بزرگداشت این روز از سوی مسؤولان بسیار ضعیف بود و امیدواریم در آینده شاهد جبران آن باشیم.

 

مفاد قطعنامه اتحادیه اروپا بسیار شرم آور بود

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: مفاد این قطعنامه بسیار شرم آور بود.

 

حوزه علمیه خوزستان بالاترین افتخار خوزستان نزد رهبری هستند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در استان خوزستان اشاره کرد و ابرازداشت: حوزه های علمیه بسیار ارزشمندی را به زعامت آیت الله موسوی جزایری در استان خوزستان به ویژه اهواز داریم و این حوزه ها بالاترین افتخار ما نزد رهبر معظم انقلاب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، نقش خوزستان را در مسأله را بسیار مهم دانست و ابرازداشت: امسال در عرصه فرهنگ شاهد حضور بیش از 5 میلیون نفر از سراسر کشور به مناطق عملیاتی خوزستان بودیم که این مسأله نشان دهنده توانایی این استان برای تأمین نیاز فرهنگی کشور است.

 

وی با بیان این که وضعیت خوزستان در بخش اقتصاد نیز به همین صورت است تصریح کرد: استان خوزستان در بخش کشاورزی، صنعت و صادرات باید نقش خود را در کشور پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده از مسؤولان کشوری و استانی به سبب جدیت در پیگیری مسأله احیای 550 هزار هکتار زمین کشاورزی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جدیت مسؤولان را در آغاز کار شاهد هستیم و امیدواریم این جدیت تا پایان ادامه یابد.

 

وی با اشاره به 29 فروردین، سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر حفظ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نغمه های شومی مبنی بر انحلال ارتش به گوش می رسید، اما در 29 فروردین 58 امام راحل دستور بر حفظ آن دادند که حکمت این دستور در دوران دفاع مقدس به خوبی نمایش داده شد.

 

امام جمعه موقت اهواز با گرامی داشت یاد شهدای ارتش به ویژه شهیدان عباس بابایی، صیاد شیرازی، کشوری، شیرودی ابرازداشت: نیروهای ارتشی برای ما مایه مباهات و افتخار هستند.

 

امام خمینی جلوه ای از جلوه های کوثر حضرت فاطمه است

 

وی با بیان این که سی و یکم فرودین ماه، ولادت حضرت فاطمه(س) است، این روز را به مادران، زنان و دختران این مرز و بوم تبریک گفت و ابرازداشت: این روز همچنین مصادف با سالروز ولادت امام خمینی(ره) است که این عالم ربانی جلوه ای از جلوه های کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) بود که با اقتدا به آن بانوی بزرگوار تحولی شگرف را در جهان به وجود آورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به یکم اردیبهشت، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب دانشگاه ها به اسلحه خانه های کمونیست ها، منافقین و دیگر گروهک های منحرف تبدیل شده بود که با درایت پیر فرزانه انقلاب مبنی بر اعلام انقلاب فرهنگی در ابتدا دانشگاه ها مدتی تعطیل اما پس از مدتی بازگشایی شدند که پس از آن دانشگاه ها نقش عظیمی در انقلاب و به ویژه دوران دفاع مقدس داشتند.

 

وی با بیان این که امروز هم شاهد ثمرات بسیار دانشگاه ها در مباحث بسیار مهم علمی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هستیم، ادامه داد: پیشبرد فعالیت های هسته ای و شهدایی که در این بخش تقدیم نظام و انقلاب شدند مرهون فعالیت های دانشگاه ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با یادآوری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکم اردیبشهت ماه به سخن امام راحل مبنی بر «اگر سپاه نبود کشور نبود» و «ای کاش من هم پاسدار بودم» اظهارداشت: دشمنی دشمنان تا امروز با این نهاد ارزشی نشان دهنده استواری و در صراط مستقیم بودن سپاهیان است.

 

وی با بیان این که در سوم اردیبهشت، سپهبد قره نی از سوی گروهک فرقان به شهادت رسید و لقب نخستین شهید پس از انقلاب را به خود اختصاص داد، گفت: گروهک فرقان که عامل شهادت سپهبد قره نی و استاد مطهری بود معتقد به اسلام منهای روحانیت بودند.

 

اخلاق مداری از عوامل اصلی قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ برتر است

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان با تبریک به مناسبت قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر و راهیابی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر بیان داشت: ورزش عرصه ای بسیار مناسب در مسائل فرهنگی است که باید از این عرصه به خوبی استفاده کنیم.

 

وی وجود مربی با اخلاق و فرهنگ مناسب در ورزشگاه الغدیر اهواز را از عوامل بسیار مهم در قهرمانی این تیم فولاد خوزستان خواند و افزود: وجود محیط های سالم در ورزشگاه ها سبب اطمینان خاطر خانواده ها جهت حضور فرزندانشان در ورزشگاه ها می شود./9454/پ201/س

ارسال نظرات