۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۲۳۱۲
امام جمعه ارومیه:

رشوه بی عدالتی و اختلال اقتصادی را در جامعه ترویج می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: یکی از بلاهای جوامع انسانی و نابود کننده عدالت و حقوق افراد جامعه، پدیده شوم، رشوه و رشوه‌خواری است که از دیرباز تا به امروز رواج داشته و با عناوینی همچون هدیه، حق الزحمه، انعام و شیرینی و... وجود داشته و دارد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه مسأله تقوا در حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نقش تقوا در مبادلات اقتصادی بسیار مهم عنوان کرد.

 

وی با ادامه داد: بر اساس روایات پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) عادت به دروغگویی، اظهار حرص طمع، بی‌توجهی به نیازمند و سبک شماردن نماز موجب فقر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تاکید اسلام بر پرهیز از رشوه خواری گفت: مبارزه با رشوه و رشوه‌خواری یکی از احکام اسلام در حوزه اقتصادی و اجتماعی و حکومتی است.

 

وی با بیان این که در اسلام رشوه ‌دهنده و رشوه گیرنده به شدت محکوم شده و جزو گناهان کبیره و حرام محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از بلاهای جوامع انسانی و نابود کننده عدالت و حقوق افراد جامعه، پدیده شوم، رشوه و رشوه‌خواری است که از دیرباز تا به امروز رواج داشته و با عناوینی همچون هدیه، حق الزحمه، انعام و شیرینی و... وجود داشته و دارد.

 

امام جمعه ارومیه یادآور شد: رشوه، آثار سوئی بر جامعه و حکومت اسلامی دارد و باعث ایجاد بی‌عدالتی و پایمال شدن حقوق افراد جامعه خواهدشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات فراوان قرآن در خصوص رشوه دادن و رشوه‌خواری، تاکید کرد: خداوند در قرآن به صورت صریح رشوه و رشوه دادن را گناه و حرام تلقی کرده و مردم سفارش شده که مال و ثروت خود را از طریق نامشروع کسب نکنید و به واسطه تجارت و کسب و کار به دست آورید.

 

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) می فرماید:«خداوند لعنت می‌کند رشوه‌گیر و رشوه‌پرداز و همچنین کسی را که میان آن‌ها دلال است».

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک سالروز روز ارتش، افزود: داشتن هدف مقدس و حضور در قلب مردم دو ویژگی مهم ارتش است که نشان دهنده جایگاه بسیار مناسب ارتش در کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان داشت: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته نشان داده که در دل مردم جای دارد و در راستای اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی و حراست و حفاظت از کیان مقدس این نظام، آماده جان‌ فشانی و ایثارگری است.

 

وی با اشاره به دلاورمردی‌های ارتشیان دلاور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم کردن هزاران شهید نشان داد که در راستای مقابله با دشمنان این نظام، استوار و پایدار است و به دشمنان اجازه دست‌اندازی به این کشور مقدس را نمی‌دهد.

 

این مسئول در پایان فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) را به همه مادران و زنان ایران اسلامی تبریک گفت./936/پ202/س

ارسال نظرات