۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۰۲۳۱۷

برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه شرق استان سمنان در دامغان

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرق استان سمنان پیش از ظهر امروز در دامغان برگزار شد.
آزمون ورودي حوزه هاي علميه شرق استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آزمون ورودی مدارس علمیه شرق استان سمنان همزمان با سایر استان‌های کشور پیش از ظهر امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) شهرستان دامغان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی گلپایگانی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در حاشیه برگزاری این آزمون از شرکت بیش از 150 نفر علاقمندان حضور در حوزه‌های علمیه از شهر‌های دامغان، شاهرود، بسطام، میامی و استان‌های همجوار خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این امتحان خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این آزمون دارای مدارک تحصیلی سیکل یا دیپلم و یا از افراد دانشجو هستند، تصریح کرد: نتایج این آزمون ورودی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از طریق سایت حوزه‌های علمیه اعلام می‌شود.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان اضافه‌کرد: شرکت کنندگان در این آزمون در صورت موفقیت و سپس قبولی در مصاحبه در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت‌ نموده و در صورت کسب نمره مورد نظر در این مرحله ثبت‌نام آنها در حوزه علمیه انتخابی قطعی می‌شود.

 

حجت الاسلام گلپایگانی با بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از هزار نفر از طلاب علوم دینی در 13 حوزه علمیه برادران استان سمنان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در سه حوزه علمیه برادران امام‌ صادق(ع)، امام باقر(ع) و امام کاظم(ع) دامغان 250 نفر در سطوح مختلف مشغول به فراگیری علوم دینی هستند که 60 درصد آنها را طلاب غیر بومی تشکیل می‌دهند.

 

گفتنی است، آزمون ورودی حوزه های علمیه شهرستان های غربی استان سمنان شامل سرخه، سمنان، مهدیشهر و گرمسار همزمان در شهر سمنان برگزار شد/977/پ202/س

ارسال نظرات