۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۰۲۳۴۸
در راستای تحقق شعار سال؛

قرارگاه فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان را مهم ترین اولویت شورای فرهنگ عمومی در سال جدید بیان کرد و گفت: به یقین با تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان، همه فعایت های فرهنگی جهت دار و از کارهای جزیره ای با سلایق شخصی خودداری می شود و این نیاز امروز فرهنگ عمومی جامعه ما است.
حسين گنجي مديرکل ارشاد چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان در سال جدید، با بیان این که  توجه به امور فرهنگی در سال جدید، رویکرد متفاوتی با سال های آینده دارد، افزود: از آن جایی که امسال به نام فرهنگ نامگذاری شده است، شورای فرهنگ عمومی هم به عنوان شاهرگ امور فرهنگی استان، همه فعالیت های خود را با عزم و اراده محکم تر جهت تحقق سال پیش خواهد برد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که دغدغ های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به خوبی در استان تبیین نشده است، ابراز داشت: در این میان، نقش رسانه های مکتوب و اهالی رسانه استان در تحقق شعار سال بسیار پررنگ است.

 

وی با اشاره به این که شورای فرهنگ عمومی باید با همه توان، در این رابطه وارد میدان شود و به خوبی از مطبوعات و اهالی رسانه استان حمایت کند، گفت: متأسفانه تا به امروز در امور فرهنگی، از نقش اساسی مساجد غافل بوده ایم که با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان از سال گذشته حرکت های عظیمی در این جهت صورت گرفته است و این نیاز به حمایت همه دستگاه های فرهنگی دارد.

 

این مقام مسؤول، تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان را مهم ترین اولویت شورای فرهنگ عمومی در سال جدید بیان کرد و اظهار داشت: به یقین با تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان، همه فعایت های فرهنگی جهت دار و از کارهای جزیره ای با سلایق شخصی خودداری می شود و این نیاز امروز فرهنگ عمومی جامعه ما است.

 

گنجی در ادامه به نقش نظارتی شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: متأسفانه اعضای شورای فرهنگ عمومی رصد خوبی از امور فرهنگی استان ندارند و این خسارت بزرگی است.

 

وی در پایان، سیاستگذاری را مهم ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی بیان کرد و افزود: شورا نباید کار اجرایی کند؛ کار فکری و برنامه ریزی برای امور فرهنگی استان باید در این شورا صورت گیرد و همه دستگاه های فرهنگی، حول محور این شورا حرکت کنند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات