۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۲۳۶۶
به مناسبت ولادت حضرت زهرا صورت گرفت؛

برپایی ایستگاه‎های پاسخگویی به شبهات دینی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) ایستگاه پاسخگویی به شبهات دینی در ارومیه با حضور روحانیون و طلاب برگزار شده است و جوانان می توانند با مراجه به این ایستگاه ها، پاسخ سؤالات شرعی و شبهه های دینی خود را بیابند.
حجت الاسلام خانبابايي، مدير حوزه علميه اروميه

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به گرامیداشت ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اظهار داشت: به مناسبت این میلاد برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام ملکی از اساتید اخلاق حوزه علمیه برگزار می شود.


وی اضافه کرد: در این مراسم از نفرات ممتاز ترم اول که ورودی مهر ماه بودند، تجلیل می شود.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه از برگزاری برنامه ای به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: به مناسبت این روز بزرگ ایستگاه صلواتی شربت در روز میلاد  در خیابان امام برپا می شود تا مردم را در شادی های خود سهیم کنیم.


وی تصریح کرد: این ایستگاه روز گذشته در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برپا بود و با شربت صلواتی مردم را راهی نماز جماعت ظهر جمعه کردیم.


حجت الاسلام خانبابایی با اشاره به  ایستگاه بلوتوث فرهنگی اظهار داشت:ایستگاه بلوتوث فرهنگی برای تبیین فرهنگ و سیره حضرت زهرا(س) اجرا می شود.


وی افزود: هر کس مایل باشد می تواند در این ایستگاه حدیثی از حضرت زهرا(س) را برای دیگری بلوتوث کند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به شبهه های جوانان گفت: به مناسبت این روز بزرگ و معنوی ایستگاه پاسخ به شبهات در خیابان امام ارومیه با حضور روحانیون و طلاب برگزار شده است و جوانان می توانند با مراجه به این ایستگاه ها، پاسخ سوالات شرعی و شبهه های دینی خود را بیابند
.


وی به توزیع قریب به پنج هزار بروشور تبلیغاتی در خیابان امام ارومیه در بین مردم اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این بروشور ها روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) در بین نمازگزاران توزیع شد.


حجت الاسلام خانبابایی هدف از برگزاری مراسمات در گرامیداشت هفته زن و ولادت حضرت زهرا(س) را تجلیل از مقام  زن و روز مادر اعلام کرد و افزود: حضرت زهرا نگین آفرینش و زیبایی هستی است که اگر حضرت زهرا نبود خداوند دنیا را خلق نمی کرد.


وی آشنایی نسل جوان با سیره و شیوه حضرت زهرا(س) و انتخاب حضرت زهرا به عنوان الگو در زندگی را یکی از اهداف مهم بزرگداشت ولادت بانوی دو عالم  خواند.

 

 مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در پایان با اشاره به این که زندگی امروزی به زندگی ماشینی تبدیل شده است، اظهار داشت: به دلیل ماشینی شدن زندگی ها، الگوگیری ما از غرب است بنابراین می توان با برگزاری همایش ها و مراسمات فرهنگی جوانان را با سیره اهل بیت آشنا کرد و بهترین الگوی دوعالم را برای آن ها تبیین کرد و شناساند./1301/ت303/ب

ارسال نظرات