۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۰۲۳۸۶
با حضور رییس دفتر رهبر انقلاب؛

مدیر جدید جامعة الزهرا معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و جمعی از مسؤؤلان استانی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در سخنانی با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) در سال 63 فرمان تأسیس جامعه الزهرا را صادر کردند، ابراز کرد: جامعه الزهرا از آن روز تا به الآن توانسته نقش مهمی را در تعلیم و تربیت زنان داشته باشد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین افزود: از خدمات حجت‌الاسلام طباطبایی قدردانی می‌کنم، وی در این دوران هرچه داشت برای رشد و ارتقای این جامعه در طبق اخلاص گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با آینده نگری دستور تأسیس این مرکز را صادر کردند و می دانستند که این مرکز چه نقشی در هدایت جامعه و زنان می‌تواند ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی مدیر سابق جامعه الزهرا نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به موفقیت‌های جامعه الزهرا، گفت: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در همه جهات موفق باشد همانگونه که در حوزه علمیه برادران همه نمی‌توانند همچون رهبری و مراجع باشند و نارسایی‌هایی نیز در آنجا وجود دارد.

حجت‌الاسلام هاشمیان مدیر جامعه الزهرا با اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، گفت: توجه به مدیریت جهادی کشور را به موفقیت‌های بهتری خواهد رساند.

آیت‌الله مقتدایی رییس شورای سیاست گذاری جامعه الزهرا طی سخنانی با تأکید بر این که انتظار امام خمینی(ره) از حوزه‌ها علمیه فراوان بود، افزود: امروز نیز انتظار رهبری از حوزه علمیه قم تحول است؛ ایشان در سفر اخیر خود به قم می‌فرمودند که اگر در این زمان تحول ایجاد نکنید حذف می‌شوید از این رو هم طراز با توسعه باید تحول ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رییس هیأت امنای جامعه الزهرا نیز در این مراسم،‌ گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مراکزی همچون جامعه الزهرا که کار تربیت و تعلیم زنان را عهده دارد نقش مهمی را ایفا کرده و می‌تواند جبهه عظیمی در مقابل کفر و مادی گری ایجاد کند.

وی با بیان این‌که زنان جامعه اسلامی و تربیت یافتگان جامعه الزهرا می‌توانند الگوی مناسبی برای دیگر جوامع اسلامی باشند، افزود: امروز تربیت یافتگان این مجموعه به تربیت نفوس و ایتام آل محمد(ص) می‌پردازند و امیدواریم خداوند به این حرکت بزرگ عنایت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی همچنین از زحمات حجت‌الاسلام طباطبایی مدیر سابق جامعه الزهرا تشکر کرد و گفت: حجت‌الاسلام طباطبایی سهم عظیمی در این بنای رفیع دارند و حقیقتا نام جامعه الزهرا با نام وی همراه و عجین شده است و حوزه علمیه از چنین فرزند رشیدی تقدیر می‌کند.

همچنین در این مراسم حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) به مدیحه سرایی و ذکر فضائل و مناقب بی بی دو عالم پرداخت.

گفتنی است در این مراسم از سه دهه خدمت حجت‌الاسلام طباطبایی رییس سابق جامعه الزهرا قدردانی و حجت‌الاسلام هاشیمیان به عنوان مدیر جامعه الزهرا معارفه شد.

در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام هاشیمان آمده است: مدیریت حجت الاسلام جناب آقای سید سجاد هاشمیان را برای مدیریت مؤسسه جامعه الزهرا تأیید می کنم و امیدوارم هویت برجسته منحصر به فرد جامعه الزهرا در همه تصمیم گیری ها مورد توجه قاطع قرار گیرد و تجربیات و دستاوردهای آن در ابعاد آموزشی تربیتی و ...، به عنوان الگویی برای سایر مدارس علمیه مربوط به خواهران در نظر گرفته شود و هیأت امنا و مدیریت جامعه الزهرا با داشتن اختیارات وافی و کافی، بتوانند روند موفقیت گذشته را متناسب با اقتضائات جدید ادامه داده و تکمیل کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات