۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۰۲۴۲۳
رییس حوزه های علمیه خوی:

تغذیه علمی نظام اسلامی رسالت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خوی گفت: توجه به خطبه های حضرت صدیقه کبری (س) می تواند در عصر حاضر نیز راهگشای جوامع بشری باشد.
سخنراني امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی امروز در همایش دانشگاه های پیام نور شمال استان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)  به خطبه های معروف حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به خطبه های این بانوی بزرگوار می تواند در عصر حاضر نیز راهگشای بشریت باشد.

 

خطیب جمعه خوی خواستار تدبر جوانان به ویژه بانوان در فرمایشات حضرت زهرا (س) شد و بیان داشت: بسیاری از پیش ‌بینی‌ های آن حضرت امروز در جوامع اسلامی محقق شده و کشتار، قتل و غارت توسط استعمارگران و عوامل داخلی آنان در نوع کشورهای اسلامی به صورت روزمره جریان دارد.

 

وی در ادامه به رسالت حوزه و دانشگاه در تربیت نیروهای جوان تأکید کرد و افزود: این دو نهاد علمی باید در تربیت جوانان مستعد و عالم برای پیشبرد اهداف کشور و تقویت ارکان نظام اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام شکوری خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان آموزشی در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان رسالت‌های سنگینی بر عهده دارند که باید با برنامه ‌ریزی‌های درست موفق تر از گذشته عمل کنند.

 

غفلت در گزینش مدیران و اساتید دانشگاه تهدیدی برای تربیت دانشجویان است

 

رییس حوزه های علمیه خوی تقویت مهارت ‌های تصمیم‌ گیری دانشجویان در عرصه‌ های مختلف را امری مهم برشمرد و گفت: عدم اعتماد به نفس امروزه به یکی از معضلات اصلی در تصمیم ‌گیری‌ های درست جوانان تبدیل شده که ریشه این مسائل نیز به طور عموم به دلیل ضعف در اطلاعات و نبود عزت نفس در آنان باز می گردد.

 

وی از جوانان خواست تا با افزایش سطح آگاهی و شناخت شرایط حاکم بر زمان خویش و استفاده بهینه از فرصت ‌های پیش رو، تهدیدها و ضعف ‌ها را به فرصت ‌هایی برای رشد و بالندگی در راستای تعالی جامعه تبدیل کنند.

 

تغذیه علمی فکری نظام اسلامی رسالت حوزه و دانشگاه است

 

حجت الاسلام شکوری بر اهمیت حفظ استقلال، بالندگی و پویایی دانشگاه و دانشجویان تأکید و تصریح کرد: از آنجا که ثبات و رشد دانشگاه‌ ها با وجود مدیران لایق و اساتید باسواد محقق می‌شود باید متولیان امور باید با وسواس این افراد را انتخاب کنند.

 

وی غفلت در گزینش مدیران و اساتید دانشگاهی را تهدیدی بزرگ در تربیت دانشجویان یاد کرد و افزود: تربیت نیروهای اخلاقی و علمی برای پیشرفت کشور و همچنین تغذیه علمی و فکری ارکان نظام جمهوری اسلامی و مدیران اجرایی کشور از رسالت ‌های مشترک حوزه و دانشگاه است و وحدت حوزه و دانشگاه می‌ تواند جامعه را در رسیدن به این رسالت مهم و مشترک یاری کند./936/پ203/ب

ارسال نظرات