۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۴۵۳
آیت الله موسوی جزایری:

حضرت زهرا الگوی زنان نمونه برای تمام دوران ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری حضرت زهرا(س) را الگوی زن نمونه در همه دوره ها دانست و گفت: در روایت بسیاری آمده که حضرت زهرا(س) نمونه اخلاقی و رفتاری بسیاری از ائمه اطهار (ع) بوده‌اند.
آيت الله موسوي جزايري

 آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و با بیان این که حوراء الانسیه از القاب این بانوی بزرگوار است، اظهار داشت: این لقب به معنای آن است که این شخصیت بزرگوار بانویی از جنس بشر و حور العینی بهشتی بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شخصیت حضرت زهرا(س) دارای دو جنبه است، اظهار داشت: یک جنبه حضرت زهرا (س) بشر بودن و مقوله مادی آن حضرت و مسأله دیگر ملکوتی بودن و الهی بودن او است.

امام جمعه اهواز به اعتکاف چهل روزه پیامبر اکرم (ص) در غار حراء اشاره کرد و گفت: پس از این چهل روز حضرت محمد(ص) مأمور شد که عبادت خدا را به پایان رساند و به خانه حضرت خدیجه رود و مقدمات تولد حضرت فاطمه فراهم کند.

وی با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه (س) به بیان سخنی از پیامبر اکرم(ص) مبنی «متی قامت فی محرابها بین یدی ربها جل جلاله زهرا نورها لملائکة السماء کما یزهر نور الکواکب لأهل الأرض» پرداخت و گفت: نورانیت حضرت زهرا (س) در هنگام عبادت به ملائک آسمان می رسید و انسان های عادی نمی توانستند جنبه ملکوتی حضرت فاطمه(س) را درک کنند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که نور عبادت حضرت فاطمه(س) که از محراب عبادت از او ساطع می شد را حضرت علی (ع) نیز می توانست ببیند، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در این باره فرمود وقتی که همسرم فاطمه زهرا(س) در محراب عبادت قرار می گرفت، نوری از وی همانند نور خورشید عالم سوز چشم مرا خیره می کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که نورانیت حضرت فاطمه زهرا ملکوتی است و تنها کسانی این نور را می دیدند که چشم ملکوتی داشتند، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در مسیر حضرت زهرا و الگوبرداری از شخصت وی مسأله ای است که مؤمنان باید همواره به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه اهواز با بیان این که حضرت ابراهیم خلیل الله از پیامبرانی بود که پرده حجاب مادیات از چشمان او برداشته شد و عالم ملکوت را مشاهده می کرد، اظهار داشت: روزی حضرت ابراهیم نگاهش به نورهای فروزانی افتاد که پس از پرسش متوجه شد این نور ها مربوط به پنج تن آل عبا است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به احاطه 9 نور دیگر در آسمان تصریح کرد: آن 9 نور، انوار معصومین دیگر بودند، که برخی از علمای اهل سنت نیز در کتاب های خود به این احادیث اشاره کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم بار دیگر نگاهی به آسمان کرد و نورهایی با قدرت کمتر اما تعداد بیشتر در آسمان دید و پس از پرسش متوجه شد که این نورها شیعیان محمد و آل محمد(ص) هستند.

امام جمعه اهواز با بیان این که حضرت ابراهیم به نوعی عاشق این نور های آسمانی شد، گفت: حضرت ابراهیم از خداوند در خواست کرد تا او نیز از شیعیان محمد و آل محمد(ص) قرار گیرد.

آیت الله موسوی جزایری حضرت زهرا(س) را الگوی زن نمونه در همه دوره ها دانست و گفت: در روایت بسیاری آمده که حضرت زهرا (س) نمونه اخلاقی و رفتاری بسیاری از ائمه اطهار (ع) بوده‌اند./9464/ت302/ب

ارسال نظرات