۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۰۲۵۲۴
هجدهم اردیبهشت ماه؛

مسابقات قرآنی طلاب خواهر حوزه های علمیه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: هجدهم اردیبهشت ماه؛ مرحله مدرسه ای یازدهمین دوره مسابقات قرآنی بانوان طلبه حوزه های علمیه استان برگزار می شود.
مسابقات قرآن بانوان

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مرحله مدرسه ای یازدهمین دوره مسابقات قرآنی اساتید، طلاب و کارکنان حوزه های علمیه خواهران خراسان شمالی در هجدهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اظهار کرد که این مسابقات صبح پنج شنبه هجدهم اردیبهشت در شش مدرسه علمیه خواهران استان برگزار می شود.

 

به گفته وی در این دوره از مسابقات که به صورت هماهنگ در بین مدارس علمیه خواهران استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی برگزار می شود؛ شرکت کنندگان در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم، تفسیر، حفظ ترتیبی و موضوعی، حفظ آیات و روایات و نهج البلاغه با یکدیگر رقابت می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به این که مسابقات مزبور در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود، اضافه کرد: برگزیدگان این رقابت ها به مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی راه می یابند.

 

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه قرار است مرحله استانی این مسابقات نیز هشتم خرداد ماه با حضور برگزیدگان مرحله مدرسه ای به صورت متمرکز در بجنورد برگزار شود.

 

به گفته دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند.

 

گفتنی است؛ پیش از این فاطمه علیشاهی، مسؤول فرهنگی تربیتی دفتر بانوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان نیز با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قرآنی بانوان طلبه حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گفته بود که در مرحله مدرسه ای این رقابت ها که هجدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود؛ دو هزار و 24 نفر از اساتید، طلاب و کارکنان مدارس حوزه های علمیه خواهران در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم، تفسیر، حفظ ترتیبی و موضوعی، حفظ آیات و روایات و نهج البلاغه به رقابت می پردازند.

 

وی اضافه کرده بود که 300 نفر از این شرکت کنندگان به مرحله استانی راه می یابند و مرحله استانی این رقابتها نیز هشتم خرداد ماه در مشهد، بجنورد و بیرجند برگزار خواهد شد.

 

لازم به یادآوری است؛ از 14 مدرسه علمیه موجود در استان خراسان شمالی؛ شش حوزه علمیه ویژه خواهران است و در سال تحصیلی جاری حدود 500 طلبه خواهر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

 

در پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی تنها طلاب مقطع سفیران هدایت تحصیل می کنند اما در مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر تحصیل طلبه های مقطع سفیران هدایت، مقطع بلند مدت نیز تدریس می شود.

 

تدریس طلاب در حوزه های علمیه خواهران استان خراسان شمالی بر عهده 50 مدرس بومی و اعزامی است./9314/ت303/ب

ارسال نظرات