۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۵۲۶

آیین نکوداشت آیت الله شهمیرزادی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی با حضور طلاب و اساتید حوزوی در مدرسه علمیه امام رضا تهران برگزار شد.
آيت الله آقا شيخ عبدالرحيم صادقي شهميرزادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نشست از سلسله آیین نکوداشت پیشکسوتان حوزه با عنوان آیین بزرگداشت آیت الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی و با حضور طلاب و اساتید حوزوی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجعفر شبیری زنجانی، مشاور عالی قوه قضاییه  در این مراسم گفت: آیت الله صادقی از اساتید اخلاق و علم و تقوا است که باید قدر شخصیت­هایی همچون او را بدانیم.

وی به طلاب جوان توصیه کرد قدر ایام جوانی را بدانند و از فرصت­هایی که می­گذرد به بهترین نحو استفاده کنند و توجه داشته باشند که زندگی با انسان­های بزرگ و داریای علم و معرفت در آن­ها اثر می­گذارد و گفت: آیت الله شهمیرزادی در موقعیت سخت ابتدای انقلاب امر قضاوت را قبول کرد و در واقع از خواسته امام راحل(ره) مبنی بر این­که مجتهدین باید در امر قضا شرکت کنند پیروی کرد.

در ادامه مراسم رییس شورای مدیریت حوزه­ علمیه استان تهران با بیان این­که حوزه‌ علمیه تهران در طول تاریخ حوزه پر برکتی بوده است عنوان کرد: زمانی این حوزه در عصر قاجار به حوزه هزار حکیم معروف بود و به عنوان حوزه حکمی و معرفتی شیعه شناخته می­شد، منشا برکات فراوانی بود.

وی همچنین با اشاره به ویژه­گی­های آیت الله شهمیرزادی افزود: وی از شخصیت­های پیشکسوت انقلابی است که قبل از انقلاب و در جریان حرکت امام راحل(ره) پیشگام و پیش قدم بود و فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این­که باید سیره تجلیل از علما و بزرگان پی گرفته شود گفت: سرمایه­های گرانقدری از روحانیت در تهران وجود دارد که بسیار ناشناخته و گمنام زندگی می­کنند و باید آن­ها را به جوانانمان بشناسانیم.

وی یادآور شد: آیت الله شهمیرزادی از جهات مختلف علمی، معنوی، تقوا و ویژ­گی جهادی برخوردار هستند و افتخار پیشوایی و امام جماعتی در مسجدی که شهید آیت الله غفاری در آن اقامه نماز می‌کردند نصیب وی شده است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی نژاد از شاگردان آیت الله صادقی و دبیر نکوداشت در بیان ویژ­گی­ها و خصوصیات وی سخنرانی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از کتاب انوارالفاطمیه تالیف آیت الله شهمیرزادی رونمایی و با اهدا لوح یادبود از زحمات وی تجلیل شد./9662/پ202/ص

ارسال نظرات