۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۰۲۵۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از نحوه معرفی سیره و روش اهل بیت (ع) به ویژه فاطمه زهرا (س) از سوی روحانیت، رسانه و متولیان امور فرهنگی و دینی انتقاد کرد و گفت: باید ابعاد زندگی فاطمی برای مردم به صورت ساده بیان شود تا مردم بتوانند آن را همانند الگوهای غربی که عینی است، تجسم کرده و دست نیافتنی نپندارند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) شخصیتی بی نظیر است که اگر بر اساس آیات قرآن، احادیث و روایات اهل تسنن و علماء شیعه بپردازیم همین بس که پیامبر اکرم (ص) فاطمه را در زمره چهار زن عفیفه جهان یاد کردند.

 

 

وی ادامه داد: با نگاهی به روایات به حداقل شخصیت صدیقه طاهره پی خواهیم برد که امام صادق (ع) فرمودند: «فاطمه(س) لیله القدراست و هر کس فاطمه را آنچنان که سزاوار معرفت اوست بشناسد ،شب قدر را درک کرده است».

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: اگر جامعه بخواهد به سمت سعادت و عاقبت به خیری سوق پیدا کند باید زندگی ها فاطمی شوند چرا که تمام ابعاد زندگی صدیقه کبری (س) اعم از تربیتی، اخلاقی، سیاسی، عبادی بهترین الگوست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که هر انسانی برای یافتن مسیر زندگی اش نیازمند الگو گیری است، گفت: متأسفانه امروزه بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران که افراد موفق تک بعدی هستند به عنوان الگو انتخاب می شوند در حالی که الگو باید کسی باشد که در تمام ابعاد برگزیده بوده و نقصی نداشته باشد.

 

حجت الاسلام مصائبی خلقت و زندگی زهرا (س) را مملوء از سعادت خواند و افزود: فاطمه (س) بهترین الگوی جامعه است و شخصیتی برتر از صدیقه طاهره نیست و معرفی نشده است.

 

وی بیان داشت: حضرت زینب (س) که به عنوان الگوی زنان مطرح می شود نیز تربیت یافته مکتب فاطمه (س) است.

 

وی با اشاره به عفت و حجاب فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) وقتی مرد نابینایی وارد منزل می شد، پوشش خود را حفظ می کردند و می فرمودند: "من او را می بینم اگر او مرا نمی بیند." درحالی که امروزه دنیای غرب برای استفاده ابزاری از زنان آنها را به برهنگی تشویق می کند.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به فعالیت های اجتماعی حضرت زهرا (س) نیز گفت: پرستاری بر اساس مستندات جهان امروز از جنگ جهانی دوم برگرفته شده است درحالی که فاطمه زهرا (س) در زمان جنگ، زنان مهاجر انصار را جمع کرده و برای رسیدگی به مجروحان چادرهای صحرایی برپا می کردند.

  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تأکید کرد: با بررسی ابعاد زندگی فاطمه زهرا (س) پی خواهیم برد که دختر پیامبر اسلام بهترین الگو برای جامعه است چنانچه امام راحل فرمودند:" اگر فاطمه زهرا زن نبود و باب پیامبری زن باز بود حضرت زهرا پیامبر می شد".

 

حجت الاسلام مصائبی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر چگونگی معرفی شخصیت زهرا (س) برای الگوگیری بیشتر جامعه خاطرنشان کرد: باید کسی تشنه باشد تا بتوان به آن آب داد، خوراندن آب برای کسی که حالت تشنگی ندارد، کمی سخت است بنابراین باید در مرحله نخست حالت تشنگی احساس شود.

 

وی از نحوه معرفی سیره و روش اهل بیت (ع) به ویژه فاطمه زهرا (س) از سوی روحانیت، رسانه و متولیان امور فرهنگی و دینی انتقاد کرد و افزود: نحوه و نوع پرداختن به زندگی فاطمه زهرا(س) به گونه ای است که دست نیافتنی جلوه می دهد؛ شخصیت حضرت زهرا (س) اکتسابی است و اگر بانوان ما بخواهند می توانند به بخشی از ویژگی های این بانوی دو عالم برسند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: باید ابعاد زندگی فاطمی برای مردم به صورت ساده و روشن بیان شود تا مردم بتوانند آن را همانند الگوهای غربی که عینی است، تجسم کرده و دست نیافتنی نپندارند.

 

حجت الاسلام مصائبی در پایان متذکر شد: باید خانواده ها بدانند که شخصیت افراد از همان دورانی که در رحم مادر است شکل می گیرد که این امر نشان دهنده اهمیت تربیت افراد در خانواده است بنابراین باید دقت شود از همان شروع افرادی متدین و متقی تربیت کرد تا مراحل تربیتی در مدارس و اجتماع نیز به درستی انجام گیرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات