۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۰۲۶۰۷
آیت الله مظاهری:

آثار شهید مطهری با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: شخصیّت کم‌نظیر شهید مطهری در دو بعد اساسی علم و تقوا از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است و از این جهت شخصیّت ایشان همیشه زنده است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه های علمیه اصفهان، در دیدار با جمعی از مسؤولان بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری و ستاد آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله شهید، گفت: اهتمام به نوآوری علمی و به کارگیری ابتکارات جذّاب از امتیازات شهیدمطهری است.

 

وی در این دیدار، از استاد شهید آیت‌الله مطهری به عنوان یک عالمِ متخصّص در معارف و علوم اسلامی یاد کرده و تصریح کرد: شخصیّت کم‌نظیر شهید مطهری در دو بعد اساسی علم و تقوا از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است و از این جهت شخصیّت ایشان همیشه زنده است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به وابستگی شخصیّت استاد شهید مطهری به اسلام عزیز و خدمات ارزندۀ ایشان به علوم و معارف دینی، ترویج افکار و آرای شهید مطهری را ترویج اسلام دانسته و خاطرنشان ساخت: فعالیت در بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، فعالیتی مقدس و مصداق ترویج دین است، از این‌رو اعضای این بنیاد باید برای توفیقی که در این زمینه دارند، شاکر خداوند متعال باشند.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان، در ادامه، اهتمام به نوآوری علمی و به کارگیری ابتکارات جذاب در طرح مباحث اسلامی و پاسخ‌گویی به نیازها و سؤالات زمان را از امتیازات و ویژگی‌های برجسته آن شهید بزرگوار دانسته و اظهار داشت: بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری می‌تواند با ادامۀ این روش پسندیده، در تبیین مسائل و مباحث اسلامی، آن شهید بزرگوار را سرمشق محقّقان و مبلّغان دینی در زمان حاضر قرار دهد.

 

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح کیفی تحقیقات مکتوب در کشور، خاطرنشان کرد: اگر روش‌های ابتکاری و جذاب شهید مطهری در مسأله‌یابی و مسأله‌شناسی دینی، سرمشق جامعۀ امروزی قرار گیرد، کتاب‌های معارفی و دینی مطلوب‌تر خواهد شد.

 

وی با توجه به لزوم بهره‌مندی جامعه و به ویژه جوانان از آثار شهید مطهری، گفت: بنیاد شهید مطهری، علاوه بر ارائۀ هرچه بیشتر افکار و ابتکارات آن استاد شهید به جامعه، شایسته است برای این که آن آثار با قیمت و تعداد مناسب و با سهولت، در دسترس عموم مردم قرار گیرد، تدبیر و اقدام لازم را انجام دهد.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامه، خلوص نیت و مداومت استاد شهید مطهری بر مستحبات و نوافل، به خصوص نماز شب را یادآور شده و تأکید کرد: اعضاء و دست‌اندکاران بنیاد شهید مطهری و همۀ ارادت‌مندان به ایشان باید به اندازۀ توان، این‌گونه خصوصیّات فردی استاد شهید مطهری را سرمشق خود قرار دهند تا همانند ایشان بتوانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

 

در ابتدای این دیدار که حجت‌الاسلام محمد مطهری فرزند استاد شهید مطهری، نیز حضور داشت، آقای جعفری جلوه، قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، در گزارشی به بیان رؤوس برنامه‌ها و عملکرد بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری و نیز برنامه‌های ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله شهید مطهری، پرداخت./1305/پ202/س

ارسال نظرات