۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۲۶۱۹
امام جمعه موقت اهواز:

حضرت زهرا الگویی جامع برای ملت ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) الگویی جامع برای همه ملت ها است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به 20 جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین چیزی که باید در زندگی حضرت زهرا(س) به آن توجه کرد الگو قرار دادن آن حضرت است.


وی با تاکید بر این نکته که در زندگی، حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهیم، بیان کرد: در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی، سیاست و اجتماع حضرت زهرا(س) برای ما الگو است.

 

حضرت فاطمه(س) سرور زنان همه عالم
استاد حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه قرآن کریم در آیه مبارکه تطهیر حضرت فاطمه(س) را معرفی کرده، بیان کرد: خداوند متعال مقام طهارت را برای اهل بیت عصمت طهارت(ع) قرار داده یعنی هیچ پلیدی، برای آنان وجود ندارد.


وی با بیان این نکته که پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه(س) را الگو و سرور زنان همه عالم از اولین تا آخرین معرفی کرد، افزود: اگر حضرت مریم(س) سیده زنان بوده، سرور زنان بودن حضرت زهرا(س) مختص به زمان خودش نیست بلکه در دنیا هیچ بانویی به منزلت ایشان نیامده و نخواهد آمد.


امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این نکته که الگو بودن حضرت زهرا(س) در تمام شئون زندگی است، خاطرنشان کرد: ایشان در مسائل فردی، اجتماعی، اخلاق و عبادت به تمام معنا الگو هستند.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در سبک زندگی فردی و اجتماعی الگو حضرت فاطمه زهرا(س) است.


خوشحالی حضرت زهرا(س) از حضور در خانه
وی با اشاره به تقسیم کاری که پیامبر(ص) برای حضرت علی (ع) و دخترش انجام داد، عنوان کرد: در این تقسیم بندی کارهای داخل خانه با فاطمه(س) بود و کارهای خارج خانه بر عهده علی(ع) باشد.


حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان حضرت زهرای مرضیه(س) بعد از این تقسیم کار تصریح کرد: آن حضرت در سخنی گفته اند که به جز خداوند  هیچ کس دیگری نمی داند که چقدر از اینکه رسول خدا(ص) سختی اختلاط با مردان را به من نداد، خوشحال شدم.

 

وی با یادآوری این نکته که برای بانوان هیچ کاری مهمتر از حضور در خانه و تربیت فرزندان نیست، تأکید کرد: اسلام با اشتعال زن در بیرون خانه مخالف نیست؛ زیرا این مسئله بر خلاف سیره علی(س) و فاطمه(س) است.


حضور بانوان در برخی مشاغل واجب کفایی است
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان با تذکر این نکته که حضور بانوان در برخی مشاغل واجب کفایی است اظهارداشت: در بحث طبابت و درمانی، در عرصه آموزش و پرورش و آموزش عالی حضور زنان ضروری است.


وی ابراز داشت: بسیاری از مشاغلی که در جامعه امروزی برای بانوان تعریف شده است برای آنان شغل های کاذب محسوب می شود.


امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: برخی ایراد می گیرند با توجه به مشکلات خانواده ها، ضروری است که بانوان نیز در کنار آقایان در بیرون خانه کار کنند؛ ولی این تمام واقعیت ها و مسئله ضروری نیست بلکه متاسفانه تبدیل به یک فرهنگ غلط شد.


قداست تربیت فرزندان
وی خانواده را مهمترین پایه جامعه دانست و افزود: با حضور زن در کارهای اجتماعی، پایه های خانواده متزلزل می شود، زیرا بسیاری از مفاسد به وجود آمده به خاطر عدم حضور مادر در خانه انجام می شود.


استاد حوزه علمیه اهواز با تأکید بر این مطلب که هیچ کار و شغلی به قداست تربیت فرزندان نیست اضافه کرد: زن باید با فراغ بال به تربیت فرزندان بپردازد ولی این بدان معنا نیست که از جامعه دور باشد زیرا این خلاف سیره حضرت زهرا(س) است.


 وی ادامه داد: زن در جامعه نقش دارد ولی این به معنای حضور فیزیکی نیست بلکه می تواند با تربیت صحیح فرزندان در اجتماع نقش آفرینی کند.

 

با افتخار معارف اهل بیت(ع) را عرضه کنیم
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که معارف ارزشمندی از سیره اهل بیت(ع) داریم، خاطرنشان کرد: باید با افتخار و اقتدار این معارف را عرضه کنیم و در مقابل فرهنگ غرب خودباختگی نداشته باشیم.


وی به بیان جنبه های دیگر شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ایشان در خانه نیز الگوی همه است زیرا دو امام را تربیت کرد که هر کدام از آنها انسان های تاریخ ساز هستند.


مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان زهد، ساده زیستی، ایثار و فداکاری را از دیگر خصوصیات حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: مقام مادری حضرت صدیقه طاهره(س) برای کسانی که می خواهند جامعه ای رو به رشد داشته باشند الگو است./945/ت303/ب

ارسال نظرات