۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۲۶۴۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

توجه به آموزه های قرآن عامل وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توجه به آیات قرآنی را بین شیعه و سنی وحدت آفرین خواند و افزود: اختلاف رنگ، نژاد و دین از نشانه های الهی است و نباید سبب اختلاف شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یکشنبه شب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه استان کردستان افزود: وحدت شیعه و سنی دشمن از تحقق اهداف شوم دشمنان جلوگیری کرده و از انحراف دین جلوگیری می کند.

 

وی با بیان این که برای حفظ و تقویت وحدت بین مسلمانان باید مشترکات دینی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: « واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا؛ همگى به ریسمان خداوندى چنگ بزنید و پراکنده نشوید» آیه ای است که خداوند بر وحدت میان امت اسلامی تأکید کرده است.

 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: محکم تریم ریسمان الهی قرآن، توحید، معاد و احکام مشترک است که باید مورد توجه قرار گرفته و نمود عینی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مشترکات مذاهب تسنن و تشیع بیشتر از اختلافات است، برای جلوگیری از اختلاف باید نگاه و دیدگاه قرآن مطرح شود.

 

وی توجه به آیات قرآنی را بین شیعه و سنی وحدت آفرین خواند و خاطرنشان کرد: تفاوت رنگ، نژاد و دین از نشانه های الهی است و نباید موجب اختلاف شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: زبان ترکی، کردی و فارسی هیچ کدام نمی تواند معیار شناخت و ارزش باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که مبانی شیعه و اهل سنت باید از سوی علما به صورت شفاف مطرح شود، افزود: برای مثال اقامه نماز با مهر و یا بدون مهر مهم نیست و ملاک قرار گرفتن پیشانی بر روی خاک پاک است.

 

یادآور می شود، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی شاهرودی عصر امروز به منظور شرکت در نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور به ارومیه سفر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با استقبال حجت الاسلام محمدباقر کریمی، رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه، جمعی از روحانیون اهل سنت و تشیع و مسؤولان استانی و شهرستانی وارد ارومیه شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ابتدا با حضور در مزار شهداء با آرمان های شهدا تجدید پیمان کرده و به مقام شامخ شهدای اهل سنت ادای احترام کرد.

 

دیدار با حجت الاسلام والمسلیمن سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی بود که در منزل شخصی امام جمعه ارومیه انجام شد.

 

فردا صبح نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان های کردستان و آذربایجان غربی در سالن الغدیر ارومیه برگزار می شود./1302/پ202/س

ارسال نظرات