۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۶۵۲
نماینده مجلس شورای اسلامی:

توجه مسؤولان دولتی به دیدگاه‌ مردمی کم رنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ایجاد همت مضاعف را میان مسؤولان کشور و آحاد مردم لازم دانست و گفت: آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده کشور مورد انتظار است بدون مشارکت مردم تحقّق‌پذیر نیست.
سيد مرتضي حسيني نماينده قزوين

حجت الاسلام  سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب درباره شعار امسال گفت: الویت نخست رهبری در رابطه با فرهنگ است و اقتصاد و سیاست را می‌توان زیر مجموعه‌ای از فرهنگ تلقی کرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه افزود: فرهنگی که با همّت مسؤولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت به سمت اهداف بزرگ کشور ما را معیّن کند.

 

وی عزم ملی و مدیریت جهادی را مکمل یکدیگر دانست و ابراز داشت: اقتصاد و فرهنگ دو بال دارد یک بال عزم ملی و یک بال مدیریت جهادی و عزم ملی و مدیریت جهادی با هم می‌توانند کارها را پیش ببرند و اگر عزم ملی تحقق پیدا کند و مدیریت جهادی تحقق پیدا نکند بدین ترتیب در فرهنگ و اقتصاد پیشرفتی مشاهده نخواهد شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کار فرهنگی است که عزم ملی را به‌وجود می‌آورد و در اقدامات فرهنگی صدا و سیما، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه نقش مهمی دارند.

 

حجت الاسلام حسینی به خصوصیات مدیران جهادی اشاره کرد و گفت: مدیر جهادی باید علم و معرفت بالایی در تمام زمینه‌ها داشته باشد و دنیای خود را فدای آخرتش نکند و همچنین اهل مشورت، پشتکار و دارای عزم ملی و استقامت در برابر تهدیدات دشمنان باشد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان داشت: علما و روحانیت در بحث فرهنگ نقش اساسی دارند و یکی از مسؤولیت‌های سنگین روحانیت در بخش سبک زندگی است.

 

کارشناس فرهنگی قزوین در ادامه تصریح کرد: سبک زندگی امروزی موجب اسراف در مسائل اقتصادی و فرهنگی موجب ناهنجاری زیادی در جامعه اسلامی ما شده است در حالی‌که در اسلام خانواده در الویت اول در تمام زمینه‌ها قرار گرفته است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر نقش علما و روحانیت در بحث سبک زندگی  بیان داشت: علما و روحانیت در بحث سبک زندگی تأثیر به‌سزایی دارند و حوزه‌ علمیه باید یک بخش مختص در سبک زندگی اجتماعی قرار بدهد که در مسائل اجتماعی و سیاسی نقش دارد و طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی را کم می‌کند.

 

وی وجود مدیریت جهادی را لازمه ایجاد تحول در اوضاع نابسامان کشور دانست و افزود: مدیران نباید در مقام خدمت کردن به فکر دنیا طلبی باشند و مدیریت را طعمه‌ای برای آینده خود قرار دهند و نباید آلوده و وابسته به دنیا شوند.

 

حجت الاسلام حسینی به وظایف مدیران در مدیریت جهادی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از وظایف مسؤولان گوش سپردن به حرف عموم مردم است و در مدیریت جهادی،  مدیران باید در اجتماع حضور  پررنگ داشته باشند و به مشکلات مردم پی برده  و به آن توجه کنند که در این صورت بسیاری از تصمیم‌ها حساب شده خواهد بود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس تلاش میان مدیران کشور و آحاد مردم را لازم دانست و اظهار داشت: آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق‌پذیر نیست؛ بنابراین افزون بر مدیریتی که مسوولان باید انجام بدهند حضور مردم در هر دو عرصه، اقتصاد و فرهنگ لازم و ضروری است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وظایف این کمیسیون خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش قانون گذاری است و وظیفه‌ی آن برطرف کردن خلأ قانونی است که مجموعه‌های فرهنگی دارند و همچنین این کمیسیون بر قانون‌های وضع شده نظارت دارد.

 

وی در پایان به محوریت‌های برنامه‌های کمیسیون فرهنگی در طول سال اشاره کرد و گفت: پنج موضوع مهم در اختیار کمیسیون در حال پایان است و به ترتیب به قوانین صدا و سیما، رسانه‌ها، ازدیاد جمعیت، مساجد و امر به معروف و نهی از منکر باز می‌گردد و این پنج موضوع الویت کمیسیون فرهنگی است تا بتواند در طول سال آن‌ها را انجام دهد./955/ت302/س

ارسال نظرات