۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۷۰۰
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

هویت حقیقی زنان در سایه مکتب اسلام احیا شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دین اسلام را سبب بازگردادندن ارزش واقعی زن به او دانست و گفت: این دین اسلام بود که ارزش از دست رفته زنان را به آنها بازگرداند و سبب رشد و تعالی دوباره آنها شد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در ادامه سلسله مباحث دورس اخلاقی خود در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، حضرت زهرا (س) را شخصیتی بی مانند در تاریخ توصیف کرد و گفت: کامل ترین نمونه در فضائل اخلاقی بین تمام زنان عالم حضرت زهرا (س) است و اگر در تاریخ جستجو کنید کسی در کمال، مانند ایشان نیامده است.

 

وی در ادامه افزود: هر چند از لحاظ کمیت عمر شریف شان بسیار کوتاه بود ولی از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح قرار داشت و برای همیشه تاریخ در همین مدت زندگی کم ولی با برکت خود خوبی های زیادی را به یادگار گذاشتند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه دین اسلام را دینی جاودانه و کامل ترین ادیان معرفی کرد و اظهار داشت: مفسران برای کوثر معانی متعددی ذکر کرده اند که یکی از آنها خیر کثیر است و از آن می توان به دین اسلام که به نوعی پایان دهنده همه ادیان الهی و آسمانی و البته کامل ترین آنها نیز هست، یاد کرد و این دین، دینی جاودانه خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که در تفسیرهای متفاتی نیز از کوثر به حضرت صدیقه طاهره (س) تعبیر کرده اند که در واقع اگر به شأن نزول آیه هم نگاهی گذرا داشته باشیم همین مورد بیشتر متبادر به ذهن می شود چرا که حضرت زهرا (س) به واقع خیر کثیر برای پیامبر (ص) و به ویژه برای اهل بیت (ع) بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه، دین اسلام را زنده کننده حقوق زنان عنوان و تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین خدمات اسلام بخشیدن حیات معنوی دوباره به جامعه بود که با دمیدن این روح، انسان های خفته در تاریکی و ظلمت را از خواب غفلت بیدار و البته زنده کرد و در کنار آن به زندگی زنان رنگ و بویی دوباره بخشید.

 

وی در ادامه افزود: اسلام زندگی دوباره ای به دختران و زنانی که از زندگی محروم بوده و اکثریت زنده به گور می شدند، بخشید و این حرف ها را که دختران مایه سرافکندگی خانواده هستند کنار زد و با تحمل رنج و مشقت های فراوان از سوی پیامبر اکرم (ص) این قوانین عرب جاهلی که چند صد سال قدمت داشت را ابطال کرد و وجود دختران را مایه برکت زندگی اعلام نمود.

 

امام جمعه زنجان در پایان علت عزیز بودن فاطمه (س) را در نزد پیامبر (ص) فضائل اخلاقی خود او دانست و گفت: این را همگان باید بدانند که علت عزیز بودن فاطمه (س) این نبود که چون دختر پیامبر (ص) است پس عزیز باید باشد، چون در این حال دختران دیگر پیامبر نیز باید این گونه می بودند و لذا دلیل و علت عزیز و گرامی بودن فاطمه (س) در نزد پیامبر (ص) وجود فضائل اخلاقی کثیر در ایشان و همواره سر شار از یاد خدا بودن، این بانوی بزرگوار بود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات