۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۲۷۹۱

رایزنی چین و آمریکا درباره کره شمالی

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان هسته ای ارشد چین و آمریکا مذاکرات عمیقی درباره راه های برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه هسته ای کره شمالی انجام داده اند.
 چين و آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو چین در گزارشی به نقل از وزارت خارجه این کشور، گفت: نمایندگان هسته ای ارشد چین و آمریکا مذاکرات عمیقی درباره راه های برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه هسته ای کره شمالی انجام داده اند.

 

کین کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین این موضوع را سه روز پس از آن که گلین دیویس، نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی سه دور مذاکره با وو داویی همتای چینی ارشد در نیویورک برگزار کرده بود، اعلام کرد.

 

وی افزود: دو طرف برای حل اختلافاتشان تلاش کرده و درباره مسأله صلح و ثبات در شبه جزیره کره، خلع سلاح هسته ای کره شمالی و از سرگیری مذاکرات شش جانبه در مورد کره شمالی مسائل مختلفی را بیان کردند.

 

طرف های درگیر در مورد مسأله کره شمالی اخیرا تلاش هایی را برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی آغاز کرده اند.

 

در این راستا اقدامات دیپلماتیک جدیدی آغاز شده است، ولی کره جنوبی و آمریکا بر این موضوع تأکید کرده اند که پیش از سرگیری هرگونه مذاکرات، پیونگ یانگ باید حس نیت و جدی بودن خود را در راستای کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته ای خود نشان دهد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات