۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۲۸۱۷
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت شیعه و سنی اساس اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برادری و وحدت اهل سنت و تشیع اساس دین اسلام است درحالی که دشمنان با تفرقه افکنی بین مسلمانان در تلاش اند تا وحدت حکومت اسلامی را خدشه دار کنند.
ديدار نماينده ولي فقيه در کردستان با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز بزرگ اسلامی برنامه های بسیار گسترده و متنوعی را برای اهل سنت برنامه ریزی کرده است.

  

وی با اشاره به این که این برنامه ها در راستای مدارس امور دینی و حوزه  به منظور حفظ وحدت و اتحاد است، افزود: همه خدمات به طور مساوی برنامع ریزی می شود و قومیت و زبان اهمیت ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: اهل سنت نیز همانند اهل تشیع در طول هشت سال دفاع مقدس برای شکوه ایران رشادت و دلاوی کرده اند که علاوه بر این اهل سنت در طول این دوران شهدای طلبه نیز داشته است.

 

وی با بیان این که قرآن کریم اهل سنت و شیعه را به عنوان برادر معرفی می کند، اضافه کرد: برادری ما بین اهل سنت و تشیع اساس دین ماست و ما باید همگی برای رسیدن به آرمان های والای انقلاب تلاش کنیم.

 

نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: خود اهل سنت و تشیع به این نتیجه رسیده اند که تمام یاوه گویی هایی که از سوی غرب می آید تنها به خطر تفرقه افکنی بین این دو گروه است و غرب با این عمل خود به طور واضح دشمنیت خود را با ایران می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که دشمنان با تفرقه افکنی بین مسلمانان در تلاش اند تا وحدت حکومت اسلامی را از بین برند، اظهار کرد: دشمن برای شیعه و سنی اهمیتی قائل نیست هدف دشمن از بین بردن وحدت و انسجام بین مسلمانان است.

 

وی وحدت را اساس مکتب اسلام خواند و افزود: خداوند بر وحدت اسلامی تأکید کرده است بر این اساس باید مبناهای مشترکی که می تواند میان شیعه و سنی وحدت آفرین باشد مورد توجه قرار گیرد.

 

 مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به این که قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، قبله و بسیاری از مسائل مذهبی اهل تسنن و تشیع مشترک است، اظهار داشت: برخی از تفاوت هایی هم که در حال حاضر مشکل آفرین است، می تواند وحدت آفرین باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: مردم خود به این تفکر رسیده اند و دیگر اجازه دخالت تفکر تکفیری را در کشور نمی دهند و با بصیرت بالایی عمل می کنند./1302/پ202/ب

ارسال نظرات