۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۸۴۵
عضو شورای استانی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم تقویت قدرت ارائه مبانی بر حق ایران درعرصه بین المللی

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی آذربایجان غربی در پاسخ به اقدامات غرب علیه ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران بر حسب مبانی مشخص و مترقی برگرفته از مبانی توحیدی و بر اساس نظریه امامت بنا شده است و آرمان های قرآنی، اندیشه های انقلابی نظیر عدالت خواهی، آزادی خواهی، دفاع از مستضعفان، دفاع از حق را پشتیبانی می کند.
حجت الاسلام حيدري زاد

حجت الاسلام محمد حیدری زاد، عضو شورای استانی آذربایجان غربی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اقدامات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این مجموعه اقدامات غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران به خصوص بحث قطعنامه اخیر می تواند ناشی از اندیشه های متحجرانه ای باشد که در اروپا حاکم است.

  

وی اضافه کرد: اندیشه ای متحجرانه است که استعمارگران خود را حق و مستحق رهبری دنیا می دانند و براساس همان اندیشه های استعماری انتظار شنیدن جواب مثبت از تمام ملت ها و کشور ها نسبت به معیار و شاخص خود دارند.

  

مفهوم حقوق بشر در غرب مصداق استعمار مدرن است

 

 امام جمعه نقده با بیان این که غربی ها می خواهند با استعمار مدرن با بقیه ملت ها رفتار کنند، افزود: اروپا و غرب بر اساس اندیشه های متحجرانه یک سری مفاهیم مقدس نظیر حقوق بشر، دموکراسی و صلح را اسیر گرفته اند و از آن سوء استفاده می کنند .

 

 عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: انسان با فهم دقیق می تواند بداند که این ها هیچ گونه رابطه ای با موضوعات جهانی جزء سو استفاده از آن ها ندارند و می خواهند با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و تاثیرگذار مجموع دنیا را به خود وابسته کنند.

 

 وی حقوق بشری مطرح شده از سوی اروپا و غرب را خلاف معیار حق مدارانه اعلام کرد و گفت: در مفهوم دموکراسی آ نها انتخابات ریاست جمهوری ایران که براساس یک سری اصول دموکراتیک، مشارکت 73 درصد از مردم و با نظارت جدی و دقیق انجام شده است باطل است در حالی که پارلمان اتحادیه اروپا 40 درصد رای مشارکت مردمی نداشت.

 

 آرمان های قرآنی پشتیبان اندیشه های انقلاب است

 

 عضو شورای استانی آذربایجان غربی مهم ترین هدف آن ها را در معرض اتهام قرار دادن جمهوری اسلامی خواند و گفت: آن ها می خواهند در زمان های مختلف با فشارهای سیاسی افکارعمومی جهانی را برعلیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کنند؛ زمانی به بحث هسته ای متمرکز شده بودند و خوف و ترس آنها به خاطر انرژی هسته ای ایران بود و دیدند که ایران برای آن ها پاسخ کوبنده ای دارد و سایر ملت ها نیز با این سخنان قانع می شوند بنابراین با روش های دیگر وارد می شوند.

 

 حجت الاسلام حیدری زاد گفت: اروپا و غرب می خواهد با روش های جدید نظیر استفاده از زمان و ابزار های تبلیغاتی جمهوری اسلامی را با یکسری از مسایل حاشیه ای درگیر کرده و جمهوری اسلامی را از مسیر اصلی خود بازدارند و مانع حرکت روبه پیشرفت ملت ایران شوند.

 

 وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر حسب مبانی مشخص و مترقی برگرفته از مبانی توحیدی و بر اساس نظریه امامت بنا شده است و آرمان های قرآنی، اندیشه های انقلابی نظیر عدالت خواهی، آزادی خواهی، دفاع از مستضعفان، دفاع از حق را پشتیبانی می کند.

 

 لزوم تقویت قدرت ارائه مبانی برحق ایران درعرصه بین المللی

 

 حجت الاسلام حیدری زاد وظیفه ملت را دفاع، استقامت و مقاومت در راه حق دانست و اظهار داشت: اگر ما بر این باور داشته باشیم که حق هستیم باید در برابر تمامی فشارها مقاومت کنیم و باید قدرت تبیین و ارائه منطقی مبانی خود و حقوق مردم به خصوص در حقوق بین الملل را مشخص و تقویت کنیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: باید موارد نقض آن ها نسبت به حقوق بین الملل، خوی سلطه گری و عدم تبعیت از نظام های حقوقی بین المملی که دارند با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و رسانه ای و فضای مجاری مطرح شود تا مورد قضاوت افکارعمومی قرار گیرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات