۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۰۲۸۷۵
آیت الله طبرسی:

پاسداشت اندیشه مهدویت رسالت منتظران حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با تأکید بر این که پاسداشت اندیشه مهدویت از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت است، گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدویت استان در ساری با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: جایگاه و شخصیت آن بانوی نمونه اسلام برای همه ما روشن و الگویی برای همه بانوان است.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) هم به خاطر حمایت و حراست از حریم ولایت و امامت جان شیرینش را نثار کردند و این است که می گوییم مهدویت یک کار کؤثری است که نام زهرا(س) است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: مهدویت نسخه ای شفابخش برای همه مشکلات و ناهنجاری های جامعه است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که پاسداشت اندیشه مهدویت از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت است، گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت جامعه را در برابر هر گونه خطر و فتنه ای مصون می دارد، تصریح کرد: تبلیغ مناسب و اثر گذار فرهنگ انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در جهت تضعیف این فرهنگ اصیل و ارزشی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امید امروز جامعه ما به امام زمان(عج) است و همه باید برای تقویت این جایگاه تلاش کنیم، تصریح کرد: تقویت بنیاد فرهنگی مهدویت در سراسر کشور یک ضرورت مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که جشن های میلاد حضرت مهدی(عج) باید از حالت دولتی خارج و کاملاً مردمی برگزار شود، ادامه داد: این جشن ها باید در عمق مناطق شهری و روستایی با حضور و کمک مردم برگزار شود

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان این که همواره عده ای به دنبال محو کردن فرهنگ مهدوی در جامعه بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وارث یک میراث و فرهنگ کوثری هستیم و باید در جهت حراست و پاسداشت این فرهنگ غنی و اصیل تلاش کنیم.

 

وی رسالت روحانیت در تبلیغ فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین و اثرگذار دانست و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تضعیف روحانیت، عاشورا و انتظار مهم ترین تلاش دشمنان در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: ﻓﻠﺴﻔﻪ اﻧﺘﻈﺎر آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻨﺠﯽ دﻣﯿﺪن روح اﻣﯿﺪواری، ﺳﺮ اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ وﺿﺎﻣﻦ ﭘﯿﺮوزى ﭘﯿﺮوان اﻣﺎﻣﺖ اﺳﺖ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮان واﻗﻌﻰ اﻣﺎم زﻣﺎن ﻟﺤﻈﻪاى از ﺗﺤﺮک و ﺗﮑﺎﭘﻮ در ﭘﯿﺸﺒﺮد اھﺪاف دﯾﻦ ﺑﺎز ﻧﻤﻰاﯾﺴﺘﻨﺪ، اداﻣﻪ داد: ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺣﻀﺮت وﻟﯽ ﻋﺼﺮ(ﻋﺞ) ھﻤﻮاره ﺑﺎ ﺳﻌﻰ و ﮐﻮﺷﺶ، ﺧﻮد را ﺑﺮاﺳﺎس اﺳﻼم اﺻﯿﻞ و ﻣﮑﺘﺐ اھﻞ ﺑﯿﺖ(ع) ﭘﺮورش ﻣﯽدھﻨﺪ.

 

حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیرعامل و بنیاد مهدویت مازندران نیز در این جلسه با بیان این که اﮔﺮ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺳﻌﺎدت و ﮐﻤﺎل ﺣﻘﯿﻘﯽ ھﺴﺘﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻓﺮھﻨﮓ ﻧﺎب دﯾﻨﯽ ﺗﮑﯿﻪ زﻧﯿﻢ، گفت: ﻧﮕﺎه ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﮫﺪوﯾﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻤﯿﻖ و دﻗﯿﻖ ﺑﺎﺷﺪ و از نگاه سطحی به این موضوع مهم به شدت پرهیز شود.

 

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: در سال جدید باید با عزم ملی و مدیریت جهادی فرهنگ مهدوی را در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات