۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۰۲۹۹۰
نماینده مجلس خبرگان:

دانشگاهیان در خط مقدم تحقق شعار امسال قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و رسالت دانشگاهیان در تحقق عملی شعار امسال را مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاهیان و دانشجویان به عنوان پتانسیل های بالقوه کشور در زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی نقشی مهم دارند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار هیأت رییسه و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، به نقش دانشگاه ها در رشد و تعالی علمی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه نباید به دور از سیاست و درک سیاسی باشد، اما بدون شک جناح بازی و سیاسی کاری هم مانع حرکت رو به جلو خواهد بود.

 

وی افزود: ارتقای دانشگاه وظیفه همه مسؤولان دانشگاه بوده و این ارتقاء نباید در مباحث تئوری خلاصه شود و پیشرفت آن بدون توجه به واقعیت ها، موجب دور شدن از جامعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و رسالت دانشگاهیان در تحقق عملی شعار امسال را مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاهیان و دانشجویان به عنوان پتانسیل های بالقوه کشور در زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی نقشی مهم دارند زیرا دانشگاه می تواند با تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص نقش اثر گذاری را در پیشرفت اقتصادی و فرهنگی جامعه ایفا کنند.

 

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به موضوع اقتدار و جایگاه آن در کشورهای مختلف گفت: بدون شک همه کشورها در پی تحصیل اقتدار هستند و این اقتدار دوگونه است، برخی کشورها حضور در فضای بین المللی را با نوکری آمریکا، انگلیس و جستجوی نگاه ارباب می جویند که به یقین اقتداری ظاهری خواهند داشت و نتیجه ای جز ذلت برای ملت های آنها به بار نخواهد آمد.

 

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشورهایی نیز اقتدار را از مسیری دیگر جستجو می کنند و آن مسیر علم و دانش، تولیدات علمی در سطح جهانی و مسیر اقتصاد متکی بر تولید است و کشور ما این مسیر را برگزیده و در این راه باید از توان همه استادان دانشگاه ها بدون نگاه حذفی و جناحی و سیاسی بازی استفاده کرد.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود در مقایسه ای کوتاه از وضعیت امروز کشورمان با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از استقرار حکومت اسلامی در ایران، کشورمان در بسیاری از عرصه ها وابستگی کامل به غربی ها داشت، اما امروز ایران اسلامی در بخش های مختلفی به خودکفایی رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که غرب تلاش کرد تا ایران اسلامی را همچنان وابسته خود نگه دارد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با نهادینه کردن روح خودباوری در ملت ایران مانع از تحقق توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان شد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مقتدر و اثرگذار دنیا مورد توجه است، خاطرنشان کرد: علیرغم شکست های متعدد غرب در برابر ملت ایران، اما آنها همچنان به دشمنی های خود ادامه می دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که استکبار جهانی به دنبال تضعیف  و انزوای نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است، گفت: علیرغم تهدید و تحریم های متعدد چند ساله غرب علیه کشورمان، اما امروز ایران اسلامی در عرصه جهانی عزت و افتخاری غیر قابل وصف دارد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که بسیاری از ملت های جهان حسرت استقلال و آزادی ملت ایران را می خورند، خاطرنشان کرد: ملت ایران با صلابت و بصیر ایران اسلامی همواره در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب گام برداشته و می دارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشاورزی و صنعت گلستان در چند دهه اخیر، اظهار داشت: اگر مشکلاتی برای کشاورزان استان در سال های اخیر به وجود آمده، وظیفه دانشگاه ها است که برای رفع این مشکلات برنامه ریزی داشته باشند و در صورتی که پیوند کشاورزی، صنعت و دانشگاه به درستی صورت پذیرد، می توان به آینده امیدوار بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سند چشم انداز کشور نیز گفت: بدون شک از نظر علمی کشور باید در سال 1404حرف اول را درمنطقه بزند./950/پ202/ب

ارسال نظرات