۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۰۶۲

آپاچی های آمریکایی در راه مصر

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، گفت: به زودی ۱۰ فروند هلیکوپتر جنگی آپاچی در اختیار ارتش مصر قرار داده می شود.
هليکوپتر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی در گزارشی به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، گفت: به زودی 10 فروند هلیکوپتر جنگی آپاچی در اختیار ارتش مصر قرار داده می شود.

 

به این ترتیب، پشتیبانی نظامی ارتش مصر که در پی سرنگونی محمد مرسی قطع شده بود، از سر گرفته می‌شود.

 

گفته می‌شود، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا این موضوع را به آگاهی همتای مصری خود صدیق صبحی رسانده است.

 

سخنگوی پنتاگون در این باره، بیان داشت: ما فکر می‌کنیم هلیکوپترهای جدید می‌توانند در مبارزه با بنیادگرایانی که امنیت آمریکا، اسرائیل و مصر را مورد تهدید قرار می‌دهند به دولت مصر کمک کنند.

 

گفتنی است، هلیکوپترهای جنگی آمریکایی قرار است در مأموریت‌های گروه های شورشی شبه ‌جزیره سینا مورد استفاده قرار گیرند.

 

در حمله‌های چند ماه گذشته گروه های شورشی سینا به نیروهای امنیتی مصر صدها نفر کشته شده‌اند.

 

پیش از اعلام خبر صدور آپاچی‌ها به مصر، جان کری وزیرخارجه آمریکا، خاطرنشان کرد: قاهره به معیارهای لازم برای دریافت جنگ‌افزار از آمریکا رسیده است.

 

وی افزود: اجرای تعهدات ناشی از پیمان صلح مصر و اسرائیل از سوی رهبری مصر یکی از پیش‌ شرط‌ های از سرگیری صدور جنگ‌افزارهای آمریکایی بوده است.

 

گفتنی است، واشنگتن از زمانی که ارتش مصر با رهبری ژنرال عبدالفتاح السیسی، رییس ‌جمهور محمد مرسی را سرنگون کرد، صدور جنگ‌افزار به این کشور را قطع کرده بود.

 

صدور تسلیحات در شرایطی از سر گرفته می‌شود که به ‌گفته جان کری، آمریکا مطمئن نیست که دولت جدید مصر از روند توسعه دموکراسی پشتیبانی می‌کند.

 

یک مقام بلند پایه دولت آمریکا، اظهار داشت: به دلیل عدم اطمینان نسبت به پشتیبانی رهبری مصر از روند دموکراسی، جز هلیکوپترهای آپاچی هیچ تجهیزات جنگی دیگری به مصر ارسال نخواهد شد، از جمله صدور جنگنده‌های اف 16 در دستور کار قرار ندارد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات