۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۰۳۱۱۴

برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله کمالوند در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله کمالوند در لرستان خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،گفت: همایش پنجاهمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌ روح‌الله کمالوند 31 اردیبهشت‌ ماه جاری، در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان این که علمای بزرگ دین الگویی کامل برای نسل جوان و طلاب هستند، بیان داشت: بزرگداشت آنان آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد.

حجت الاسلام مبلغی درادامه افزود: نقش آیت‌الله کمالوند در احیا و گسترش حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد از محورهای اعلام شده در راستای فراخوان این همایش هستند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تأسیس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد توسط آیت الله کمالوند، بیان داشت: نزدیک پنجاه سال است طلاب دینی در این مدرسه علمیه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

لازم به ذکر است، مبارزات سیاسی و جهادی آیت‌الله کمالوند، جایگاه و ارتباط آیت‌الله کمالوند با آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و همراهی با نهضت امام خمینی(ره) را از محورهای اعلام شده این همایش هستند.

سیره تبلیغی و اخلاقیات آیت‌الله کمالوند، اندیشه‌های فقهی، سیاسی، تفسیری، فلسفی آیت‌الله کمالوند، سیره عملی آیت‌الله کمالوند در امور فرهنگی و اجتماعی، خدمات اجتماعی آیت‌الله کمالوند از دیگر محور های اعلام شده این همایش هستند.

گفتنی است، آیت‌الله کمالوند در سال 1319  هجری قمری در شهر خرم‌آباد متولد شد و تا سال 1336 قمری در خرم‌آباد به فراگیری علوم دینی پرداخت./9451/د102/ب

ارسال نظرات