۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۱۲۶
صبح فردا؛

ماراتن علمی حوزه های علمیه خراسان جنوبی آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه های خراسان جنوبی با بیان این صبح فردا بزرگترین ماراتن علمی پذیرش در حوزه های علمیه خراسان جنوبی آغاز می شود، گفت: در این دوره از آزمون پذیرش حوزه های علمیه خراسان جنوبی هزار و 300 نفر متقاضی خواهر و برادر حضور دارند.
ماراتن علمی حوزه های علمیه خراسان جنوبی آغاز می شود

حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که آزمون پذیرش حوزه های علمیه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور فردا ساعت 9 صبح آغاز می شود، گفت: در این آزمون هزار و 300 متقاضی شرکت دارند که 900 نفر آنها براداران و 400 نفر دیگر آنها را خواهران تشکیل می دهند.

 

وی با بیان این که آزمون پذیرش حوزه های علمیه خراسان جنوبی در 12 شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: از این حوزه های امتحانی در 7 شهرستان آزمون پذیرش براداران و در 5 شهرستان آزمون پذیرش خواهران برگزار خواهد شد.

 

مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که داشتن کارت ورود به جلسه و به همراه داشتن یک مدرک شناسایی معتبر برای حضور در جلسه آزمون ضروری است، گفت: شروع آزمون ساعت 9 صبح خواهد بود و محل برگزاری آزمون در کارت های متقاضیان قید شده ولی بهتر است متقاضیان یک ساعت قبل از شروع زمان آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: 43 نفر به عنوان ناظر وظیفه نظارت بر این آزمون را در سطح شهرستان های استان برعهده خواهند داشت.

 

وی با بیان این که در هرشهرستان به ازای هر 30 نفر متقاضی شرکت کننده یک مسؤول اجرایی در آزمون در نظر گرفته شده است، گفت: ملاک پذیرش در حوزه های علمیه خراسان کسب نمره قبولی و موفقیت در مصاحبه ورودی حوزه است که در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس از شرکت در آزمون معاف هستند، گفت: از این متقاضیان تنها مصاحبه ورودی انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشرفی همچنین از تمدید ثبت نام طلاب در مدرسه تخصصی امیر المؤمنین(ع) بیرجند خبرداد و گفت: طلاب علاقه مند برای ثبت نام در این مدرسه باید به سایت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

 

وی ضمن آرزوی موفقیت برای متقاضیان شرکت در آزمون، گفت: آزمون ثبت نام حوزه های علمیه پس از کنکور سراسری بزرگترین ماراتن علمی و مذهبی کشور محسوب می شود./968/ت303/ب 

ارسال نظرات