۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۰۳۱۹۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر اهمیت حضور مردم در عرصه های فرهنگی برای دستیابی به اهداف مهم فرهنگ اسلامی گفت: باید حوزه های علمیه و دانشگاه ها کاری کنند که فرهنگ اسلامی دغدغه جامعه شود.
حجت الاسلام ارزاني2

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تبیین سند مهندسی فرهنگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارزش مند دانستن این سند خاطرنشان کرد: منظور مقام معظم رهبری از فرهنگ و مقوله ای که ایشان نسبت به آن دغدغه دارند حاکمیت ارزشی و باوری است بدین معنا که باورها و ارزش های حاکم بر جامعه برپایه مسائل دینی و اسلامی شکل بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: اگر عده ای اندیشمند و مسؤول فرهنگی تنها در عرصه فرهنگ اقداماتی صورت دهند شاهد شکل گیری اتفاق خاصی نخواهیم بود و به همین علت نیازمند یک عزم ملی هستیم که حوزه های علمیه، دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی باید با برنامه ریزی سعی کنند مسائل فرهنگی را به عنوان دغدغه ای برای مردم شکل دهند که مانند مسائل اقتصادی نظیر یارانه ها مورد مطالبه مردم قرار بگیرد.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن ابراز تأسف از عدم وجود دغدغه فرهنگی در میان مردم تصریح کرد: بروکراسی اداری یکی از موانعی است که باید از سر راه برنامه های فرهنگی برداشته شود و لازمه پیشبرد اهداف فرهنگی مدیریت جهادی است که در دوران دفاع مقدس شاهد این مدیریت در جنگ بودی مکه ریشه در انگیزش و اشراف درونی مدیران داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت احیای ارزش های دینی و اسلامی برپایه مدیریت جهادی که برخاسته از متون اسلامی و دینی است ابراز داشت: عزم ملی و ورود مردم به عرصه های فرهنگی و مدیریت جهادی همراه با انسجام همگانی لازمه تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و رسیدن به دستاوردهای مهم فرهنگ اسلامی است.

 

مدیران فرهنگی ناتوان از سمت خود کناره گیری کنند

حجت الاسلام ارزانی مدیریت جهادی را یکی از لازمه های پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب دانست و گفت: مدیران فرهنگی نه تنها به وظایفی که برای آنها در نظر گرفته شده است باید عمل کنند بلکه باید توانایی ها و اخلاص خود را مورد سنجش قرار دهند و اگر یک مدیر احساس کرد توانایی اجرای وظایف محوله و یا تخصص لازم در آن زمینه را ندارد باید از سمت خود کناره گیری کند تا شخصی که دارای توانایی ها و تخصص لازم است در آن زمینه به فعالیت بپردازد.

 

وی در ادامه افزود: عقل اجتماعی منطقی و صحیح و استفاده دقیق و مطلوب از خرد جمعی یکی دیگر از شاخصه های مدیریت جهادی است ضمن این که استفاده از ابزار ارتباطی و رسانه ای و تکنولوژی روز در امر مدیریت بسیار مهم و حائض اهمیت است و مخصوصا روحانیون نباید به منبر و مجالس وعظ و خطابه خود بسنده کنند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به گسترده شدن استفاده جوانان از ابزارهای ارتباط جمعی و شبکه های مجازی تصریح کرد: عرصه رسانه و ارتباطات و جوامع مجازی عرصه بسیار مهم و گسترده ای است که باید به طور جدی در آن ورود پیدا کرد و به پیاده سازی برنامه های فرهنگی در آن پرداخت.

 

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی تبلیغات و برنامه های فرهنگی خود را خنثی می کنیم و این مسأله لازم دارد که برای اجرای برنامه های فرهنگی از سوی مدیران یک انسجام همگانی و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا دستگاه های فرهنگی درکنار یکدیگر و به صورت منسجم و متحد به اجرای برنامه های فرهنگی بپردازند./1304/ت302/ب

ارسال نظرات